Kling och klang.

Dags att uppdatera den här sovande cyberkamelen. Efter ett snuskigt välbehövligt lov var det ju ingen solkenshistoria att sätta sig med hitlermatten igen. Detta gjorde mig arg, och när jag arg skriver jag ett ilsket inlägg om någon eller några som verkligen förtjänar det.

Denna gång är det Smålandspolisen i strålkastarljuset. 99 % av alla poliser är ordentliga och trevliga människor som har kamelens fullständiga stöd, men ibland stöter man på sådana som fick polisbrickan i ett kellogspaket. Dessa sådana träffade jag på i Tranås häromnatten. Och nej, jag har inte varit ute och busat, polis"insatsen" hade inget med mig att göra. Med respekt för den målsägande och dennes familj tänker jag inte gå in på detaljer och namn.

Deras agerande gjorde mig totalt vansinnig och jag var sannolikt inte långt ifrån att få följa med till stationen, då jag möjligen var lite frispråkig. Men när poliserna, istället för att ta hand om och stötta den drabbade, utsätter denna för mobbning och anklagar personen för att spela över, överdriva och andra korkade påståenden förtjänar de att bli omnämnda här. Att personen mådde riktigt dåligt sket de mer eller mindre i.

Tråkigt att dessa människor ska dra dåligt rykte över den, enligt mig, skickliga poliskåren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0