Kamelen ger sig in i valdebatten

Om några timmar får vi beskedet. Kommer Sverige styras av Reinfeldt, den sköne snubben som dessutom håller på Djurgården, eller kommer vi representeras av det otroligt fula och avskyvärda snöret Mona Sahlin? De som känner mig vet att jag är fullkomligt ointresserad av politik och inte är insatt för fem öre, men i brist på annat denna sömniga söndag så tänker kamelen ge sig in i valdebatten. Själv röstade jag på moderaterna, varför undrar ni kanske? Jo, så här grundade jag mitt beslut:

* Om de rödgröna vinner så kommer Sverige ledas av en kvinna. Inte okej.

* Kvinnan heter Mona Sahlin, verkligen verkligen inte okej.

* De lilla jag har snappat upp är att om de rödgröna vinner så kommer de höja bensinskatten ännu mer (de är ju dumma i huvudet). De kommer också höja skatten för de som tjänar mer än 40 000. Ännu mer korkat. Jag menar, om man kämpar i 5 år på ett universitet för att få ett högavlönat jobb framöver, ska man då belönas med att få betala mer skatt? Jag ser inte logiken där Mona, du är ju nästan dummare än du ser ut. Budskapet de rödgröna försöker få ut kan tolkas som att man antingen ska vara soffliggare eller ta ett skitjobb på en fabrik för att det ska löna sig. Idioter.

* Vänsterpartiets ledare Lars Ohly verkar vara jätteflummig, man undrar ju vilka svampar han har käkat. Man får känslan att han har printat massa sidor från Wikipedia som han står och läser ur varje gång han babblar om valet.

Och sedan till den avgörande faktorn:

* Moderaterna delade med jämna mellanrum ut frukostpåsar och sadelöverdrag (så jävla underbart, jag hatar att bli blöt om arslet när jag ska cykla) på skolan. Inget snack om saken, det är klart moderaterna ska ha min röst!

***

För övrigt tror jag att de rödgröna tappar omkring 10-15 % i valet enbart på grund av Mona Sahlins utseende och ytterligare ca 15 % för att hon är en idiot. Alliansen kammar hem det på knockout, låt säga 60 % mot soffliggardemokraternas 30. Blöjraggare från Åtvidaberg, Trollhättan, Mjölby och andra mindre intelligenta ställen gör att pundarna i Sverigedemokraterna når upp till 5 %.

***

Oroa er inte kära läsare, lovar att inte förpesta er tillvaro med politik något mer, om det inte är i ett sarkastiskt syfte förstås. Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0