Dagens störningsmoment

* Handla aldrig på Hemköp i Ryd Centrum kl 2 en vardagseftermiddag. De enda som handlar då är pensionärer och det ökända "rydskidsen", jag gick dit för att köpa mig en tub tandkräm och det tog fanimig 20 minuter innan jag ens kom fram till kötthuvudet i kassan. Väl där lyckades den inkompetenta expiditen misslyckas tre gånger att slutföra mitt köp.

Nog om idioten i kassan, och åter tillbaks till kön. Rydskidsen är någorlunda okej, oftast har de inte råd med mer än en snickers, enda problemet är deras låga IQ (kan ta lite tid för vildarna att ta förstå hur man betalar), men pensionärerna är desto värre. Är man inte i stånd att kunna handla själv ska man fan inte bo hemma, och man ska verkligen inte gå till affären själv. Att ta 10 minuter på sig att plocka fram plånboken, leta rätt på kort och kontanter och betala är en jävla bedrift. Givetvis ska diverse rabattkuponger och bonuskort nyttjas, vilket inte direkt gör processen kortare.

* Om det finns något som är så störande att det kan mäta sig med långsamma pensionärer i kassakön så är det steoridknarkande, uppsvällda tjockskallar på gymmet. Idag hade jag den enorma äran att lyfta vikter bredvid en korkad hormonnisse. Dessa typer kan inte bete sig som normala människor, de kan verkligen inte det. De har tryckt in så mycket steorider i kroppen att de kissar ut testosteron, blandat med alla hjärnceller som får lida för missbruket. Monstret som tränade bredvid mig idag envisades med, precis som alla andra steoridapor, att vråla vid varje lyft och, med högsta möjliga kraft, kasta ned vikterna i golvet när han hade pumpat klart.

Inte första gången jag råkar ut för en uppblåst idiot på gymmet och med största säkerhet inte den sista. Utan vetskapen om bieffekter, som ett kraftigt förminskat IQ och olika fysiska defekter i framförallt ansiktet, trycker dessa sorgsna och ouppmärksammade typer i sig både det ena och det andra för att få lite bekräftelse och det resulterar att gymmen överbefolkas av vrålande gorillor.

Auf wiedersehen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0