Gymspecial

Veckans langymmare går till den häftige killen jag stötte på igår, nyss fyllda 18, tendens till moppemusch och, framförallt, hans coola mössa. Ja, han bar mössa på gymmet. Man kan ju fråga sig varför man bär mössa på ett svettigt gym, men jag tror det beror på att han...

1) har en fruktansvärt ful frisyr och till varje pris vill gömma den.
2) har en extremt låg kroppstemperatur och helt enkelt skulle frysa ihjäl om han tog av sig den.
3) av någon anledning tycker han ser macho ut i mössa. Visserligen var han där och tränade med Linköpings Lanförening och han kanske är den coola duden i gänget.
4) bara är dum i huvudet.

Fyra tänkbara lösningar, vad tror ni?

***

Förra veckan skrev jag om tjockskallen på gymmet, ni vet killen som kastade vikter i golvet och vrålade som en gorilla. Denna neandertalare har fått en fullgod utmanare, självklart hade jag förmånen att hamna två meter bredvid den sistnämnda häromdagen. Likt alla andra steoridknaprare skulle han frusta, pusta, skrika som en stucken gris och, självklart, med full fart kasta vikter i golvet. 10 minuter bredvid honom gav mig nästan tinitus. Dessutom var han ginger, en muskulösare släkting till Anders Johansson månne?

***

Ett väldigt populärt beteende jag har märkt av på sistone, framförallt på gymmet, att när man håller upp dörren åt någon så brukar denne någon alltid säga "tack" så lågt denne bara kan. Snudd på viskande, men precis så att man hör lite. Varför detta? Är folk så skitnödiga och rädda att de inte kan prata i normal samtalston?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0