Trafikkaos och andra trevligheter

Jaha, då har kamelen varit i farten igen. Denna vecka har vi ädla soldater på 4.MP ägnat åt oss trafikutbildning och igår var vi ute i rusningstrafiken i Stockholm där vi fick dirigera den ilskna 08-trafiken i stora korsningar, tillslut med 5 filar i vardera riktning. Under finalen, i den aboslut mest trafikerade korsningen fick då den kloka kamelen hjärnsläpp och släppte fram fel körfält, vilket ledde till ett halvt trafikkaos och vilket hade kunnat leda till en masskrock. Lycktligtvis så slutade min felsteg endast med ett antal förvirrade trafikanter samt en del intressanta svordomsramsor.

Nåväl, nog om det. Vad har hänt mer på plutonen då? Tja, 447 Sarnes lyckades återigen överträffa sig själv då han för 83:e gången ställde fel fråga vid fel tillfälle. Vid en samling innan trafikofficerarna skulle börja sin utbildning med oss undrade vår Fänrik Daumas ifall någon hade en fråga av yttersta vikt.

"Fänrik, jo det är så här att jag har glömt min tandborste hemma, skulle jag kunna få hämta den efter utbildningen?" klämde Sarnes ur sig.

För er som inte vet så är befälen på vår pluton allergiska mot dumma och olägliga frågor, och när de är extraordinärt dumma (som i det här fallet) börjar befälen koka av ilska.

***

423 Morcillo har fått skäll av Kapten Silfver. Igen. För vilken gång iordningen är oklart.

***

457 Hermanssons nya frisyr hade inte blivit godkänd av Nobel-kommitén. Frågan vi ställer oss: Varför?

***

Ingen 401 Nilsson i vår tropp idag, alltså inget "Kom igen niiu" eller En miniiut kvar (när det i själva verket är 3-4 min). Kändes tomt.

***

450 Renström är obstinat.

***

"Soldaterna" på 4:e skvadron har det tufft. Ett helt dygn, ett helt jävla dygn tvingades de bo ute i fält. Inte undra på att hälften av kompaniet kom tillbaka till regementet helt förstörda, skadade och förvirrade. Tufft? Bara förnamnet.

/Kamelen

424 Algebäck ÄR en trafikfara.

***




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0