Blandade störningsobjekt

När jag satt här vid datorn ploppade det upp några grejer i i mitt huvud, några grejer som är riktigt störande och som gjorde mig irriterad så här på kvällskvisten.

* Uttrycket "...det skulle jag inte ens önska min värsta fiende". Ren jävla skär LÖGN, klart som fan att man önskar att det går åt helvete för sin värsta fiende. Jag har ingen riktig fiende som jag skulle kunna tänka mig att slå ihjäl (dock ett antal dussin jag skulle vilja ge en örfil), men om jag skulle hatat någon så in i Mjöllby så är det självklart att jag hade hoppats på att personen skulle bryta nacken eller tvingas amputera benen. Skadeglädjen är den sanna glädjen, den som inte önskar sin värsta fiende att bli överkörd av en buss eller bli våldtagen av en jätte från Sri Lanka är ju dum i huvudet. Punkt slut.

* SP3b (eller i alla fall en del av klassen) läser filosofi, och tror att dom är JÄVLIGT roliga när de stavar sitt ämne fel. Man kan inte gå in på Facebook utan att se något offer i Samhäll som skrivit "Pluggar fisolofi" eller något liknande. Vem skrattar?

* På idrotten idag, 3 timmar efter att jag hade redovisat mitt muntliga nationella, med temat att folk är för lättkränkta, för klassen tyckte Godis-Jolle att jag hade jag kränkt honom för att jag sa att det var hans fel att laget hade förlorat en boll på volleybollen. SNACKA OM ATT BLI KRÄNKT! Förstår inte hur han klarar av dessa hemska påhopp.

* Hade det inte vart för att Hillberg går i samma idrottsklass som mig, hade jag varit sämst i klassen på att dansa vals. Det ÄR ingen myt, man måste ha några Jäger innanför västen för att kunna dansa.

* Datakommunikationshäftet var lika ointressant som jag befarade innan. Ibland undrar jag om mina lärare bara vill jävlas med oss. Idag fick jag vatten på min kvarn.

* Jag vill inte vara tjatig, men Svenne Banan ÄR den sämsta låten jag någonsin hört. Tycker man om eländet är man antingen tondöv eller dum i huvudet (eller både och).

Tack och hej.

Kommentarer
Postat av: Sara

Filosofi är kul! Det ända ämnet man kan plugga utan att känna ångest o vill fara åt helvete.

2009-05-22 @ 22:49:23
URL: http://sararobertsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0