Sjukt störande

Finns det något mer störande än kärringar framför en i konsumkön eller den rappande pajasen i skolan? Tveksamt, men en schampodränkt träningsväska är i alla fall en värdig utmanare. Var på fotbollsträning i Frinnaryd och öppnade väskan för att gräva fram min utrustning när jag fick en väldigt obehalig - och kladdig - överraskning. Min första tanke var att jag hade tryckt in näven i marmeladburk, sen efter kortare utforskning upptäckte jag att korken till min Mjölbyschampoflaska hade öppnat sig och mina fotbollskor, benskydd och kläder lekte hela havet stormar i den gigantiska kladdiga pölen.

Den första meningen jag sa (skrek) när jag upptäckte infernot är definitivt inte lämpat för tryck, så den ska jag bespara er, men jag kan avslöja att jag inte kände mig som en ko på grönbete. Helvete.

*****

Från en sak till en annan, Holavedens lärare är dumma i huvudet. Samma visa inför varje terminslut, varenda JÄVLA idiot till lärare ska pressa in ett prov på slutet. Om de medvetet vill jävlas eller om de bara är jävligt korkade ska jag låta vara osagt, men mot slutet av varje termin har man i alla fall arslet fullt med prov. Själv går jag in i en fyradagarsperiod med fyra tunga prov inkluderat, och efter denna satanistiska vecka väntar även prov i Matte E och Religion, samt en bokrecension till en bok jag knappt öppnat än...

Idioter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0