Anledningen till cupfiaskot

Som ni kanske såg gick det inte så bra för oss i Teknik på Bengan Boys innebandycup. Anledningen var (självklart) inte att vi var dåliga, utan snarare detta:

- Domarna var korrupta, alla var givetvis bara emot oss.

-  Alla de andra lagen hade bildat en pakt om att bara grisa och jävlas mot oss.

- Vi hade motvind. Hela tiden.

- Planen lutade, vi hade uppförsbacke under hela turneringen - även efter sidbyte.

- Solen i ögona hela tiden. Sjukt störande.

- Hallen var så fruktansvärt varm, och hettan drabbade bara oss.

- Underlaget var halt. (självklart bara för oss, orättvist)

- Skogsturken dök upp och slog oss gula och blåa i varje paus. Helt öm i kroppen blev man.

- Publiken kastade in massa föremål på planen, och träffade bara grabbarna i vårt lag.

- Bengan somnade vid seketariatet och när han lutade huvudet mot instrumentbrädan råkade han plussa på Barn och Fritids målskörd med 5 mål.

- När vi i laget (alla 6) var på toa blev vi utsatta för ett terrordåd. Med nöd och näppe överlevde vi atombomben som Sir Usama hade planterat där inne.

- Matchen mot Byggarna blåstes igång 10 minuter för tidigt, när vi befann i korridoren och laddade. Hopplöst.

- Någon hade lejt Hells Angels, som band oss och tvingade oss att häva i oss 19 flaskor Koskenkorva. Man har ju vart med om värre, men lite rund om fötterna blev man ju allt.

- Min vän Billys flickvän Bella tittade in i hallen med en penna uppstoppad i näsan. Vi blev så distraherade att vi åkte på torsk mot lärarlaget.

- Matchen mot Naturprogrammet var helt omöjlig att spela. En spelare i motståndarlaget, Anders, luktade så fruktansvärt illa att jag saknar ord. Man kan lugnt påstå att det var nyckeln till seger för dom, vi kunde omöjligen närma oss honom.

- I samma match skallade Albin Svan min vänsterhand, som då blev helt obrukbar.

- Precis när jag hade ett kanonläge, öppet mål, i en match och kunde avgöra dök en bild på Simon Hellström upp i mitt huvud. Det hemska ögonblicket gjorde det självklart omöjligt för mig att sätta bollen.

- Robin Wass och de andra i BF3 hade dopat sig och hade superkrafter. Fusk!

- Vi blev alla akut insjuknade av en oerhört farlig brutopisk malariafeber.

- Månens position i förhållande till Jupiter var helt fel och det tjänade motståndarna mycket på.

- Zlatan Ibrahimovic, Stålmannen och Påven kom till Idrottshuset för att få min autograf, missade därför en stor del av matchen mot Handel. Under tiden gjorde Zorro-Alle 8 mål.

Som sagt så var det mycket som var emot oss denna fredagskväll och trots att vi ställde upp med en stjärnspäckat lag så fick vi bita i det sura äpplet. Otur, otur och mera otur, ständigt elände, Mjölby, och som bara gick emot oss gjorde att vi inte fick en rimlig och ärlig chans att vinna chans cupen. Vi hade i alla fall tur med vädret.

Nej vänta, det sista tar jag tillbaka.

Kommentarer
Postat av: koffe

Detta är äkta ironi, perfekt inlägg, fortsätt så!

2009-01-31 @ 02:28:59
Postat av: granath i Smnv3 som för övroigt är full som fan

Allt är Guntells fel!

2009-01-31 @ 03:15:26
Postat av: Guntell

Bra cup, synd att Te3 inte riktigt höll måttet. Hade väntat mig mer av dem!

2009-01-31 @ 18:02:56
Postat av: Robhan

"- I samma match skallade Albin Svan min vänsterhand, som då blev helt obrukbar." haha bästa

2009-02-01 @ 14:12:14
Postat av: Jonas

Jag tackar din lilltå för en mycket mycket bra blogg <3

2009-02-01 @ 14:53:34
Postat av: Billy

Blev sjukt kåt när bella kom in i hallen,, föll för penntricket

2009-02-01 @ 23:28:39
Postat av: BELLA

BLAME IT ON ME :D

2009-02-05 @ 23:10:56
URL: http://bellibula.blogg.se/
Postat av: håkan

haha bra skrivet håk, vad tyckte du om din kära håkan som du förövrigt inte kände vid nämnda tidpunkt på planen? var han bra? BF smällde ju allt å alla!

2009-07-27 @ 18:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0