Snälla, låt mig slippa läsa!

Snacka om blogg-boom i Aneby och Tranås. Efter att världens bästa blogg Seven Camels Army slått igenom med dunder och brak hör det nu till vanligheterna att folk kring mig skriver ned sina (ointressanta) tankar och försöker tvinga sina stackars kompisar att läsa skiten. Alla är visserligen inte dåliga, men i Sverige finns det ju bara två läsvärda och intressanta bloggar, det vet ju alla. Alex Schulmans på 1000apor och så, självklart, den legendariska SC Army. Nothing else matters. Vi vill inte läsa vad du åt till frukost, vilken tröja du ska ha på dig på festen, att du känner dig lycklig, ledsen, besviken osv, osv.

Ett väldigt bra exempel på en usel blogg, som är så ointressant att man blir illamående, är Natacha Peyres. Ett utdrag:

"Nu är jag hemma, trött som fan. Känns som att man inte har sovit på veckor :) Mina vänner är ute och festar, men slut som jag är stannar jag hemma. Packade precis upp alla mina kläder, lagade mat och nu ligger jag här i soffan och känner att det är ansträngande att röra på fingrarna för att skriva :) Jag är en sällskapsjuk människa men just nu njuter jag att vara ensam...idag gillar jag tystnaden Fan vad härligt det är att vara hemma ibland. Hahha, imorgon kommer jag att beklaga mig över att jag känner mig ensam igen :) Nej nej nej, jag ska upp tidigt och faktiskt jobba hela dagen. På tal om ingenting, så har jag tänkt på att jag måste styra upp det här...vill känna mig hemma."

Jag ser fanimig inte någonting intressant i denna text, gör ni? Så här ser Natachas blogg ut, rakt igenom. En jävla massa ointressant dösnack, som ingen, verkligen ingen är intresserad av. Om hon har någon form av intelligens i sitt pantade huvud så borde hon fatta att hennes besökare på bloggen är medelålders män som vill se hennes bröst.

Natacha är inte ensam heller, 95,7% av alla bloggar jag har vart inne på handlar om stentrista vardagshändelser som får mig att nästan kvävas av mina egna gäspningar. Tröttsamt som fan!

Som tur var finns personer som Alex Schulman, åh jag älskar dig! Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe du borde kolla upp en annan blogg på 1000apor. Näthataren heter den. Han skriver hur mycket han hatar alla andra bloggar!



http://www.1000apor.se/blogs/bennyblanco

2009-01-25 @ 20:11:13
Postat av: Ruune

Så var det namn också!

2009-01-25 @ 20:11:40
Postat av: Anonym

Haha Indeed .. Hittade hit iaf! :)

2009-01-26 @ 19:35:14
Postat av: Marre

Haha Indeed .. Hittade hit iaf! :)

2009-01-26 @ 19:36:56
Postat av: Anonym

Låter lite som om du är avundsjuk för att någon som skriver om en tråkig dag hemma får mer besökare än du.

2009-01-30 @ 16:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0