Seven Camels Armys årskrönika!

Precis som utlovat, här kommer Seven Camels Army's efterlängtade årskrönika, en sammanfattning av årets mest störande händelser, jobbiga personer och outhärdliga tv-program, bara för att nämna några grejer. Luta er tillbaka i era (förhoppningsvis) sköna datorstolar, duka upp med kaffe och tilltugg, gör er bekväma och njut!

Oj vad svårt det var att börja, har ju funnits så mycket att störa sig på i år, vi snackar låtar som "Mercy" (med Duffy) och "I kissed i girl" (med Kate Perry) som är helt avskyvärda, vi kan nämna att Citygrillen gav mig en halvrå hamburgare som förseglade mig på toaletten dagen efter, eller varför inte ta en färsk händelse? Jo, det är ju så här att vissa personer tycker att det är fruktansvärt coolt, och manligt, att slåss och härja på fyllan. Vissa personer når Nirvana och har även nått höjden av tuffhet. Ett exempel på en sådan "grym" person är Tomas Aronsson, som utan större anledning, skallade mig blodig på nyårsafton. Tomas är vanligtvis en snäll person, har aldrig haft problem med honom, men han klarar tydligen inte att dricka sprit. Var nykter, för helvete.

Under året som har gått har jag blivit utsatt för ett flertal av olika typer av störningsmoment, jag ska ge er några exempel på olika kategorier:

A: Tänk dig detta scenarie: Du har bråttom, är allmänt irriterad eller rastlös och någon, några eller något tar alldeles för lång tid på sig. Ett lysande exempel är när man helt utsliten, efter en tuff dag i skolan och ett jobbigt gympass, ska in på konsum och köpa en Redbull och man framför sig i kön har en extremt långsam, senil och jobbig kärring som fipplar med bonuskort, rabattkuponger och tappar mynt. Kan man undvika att blev helt vansinnig? Även bilköer och tjatiga släktingar i telefon när man kollar Family Guy ingår i denna kategori.

B: Personer som är sjukt jobbiga, tjatiga eller i vissa fall bara är äckliga fjortisar och finns till (tex Darin, Johan Palm).
Kan ju börja med att nämna två stycken som dessvärre går i min klass. Godis-Jolle som alltid försöker vara rolig (men som alltid misslyckats) och är allmänt jobbig och Robert Kontkanen, en kille som aldrig håller käft och som med största säkerhet kommer att leva sitt vuxna liv på ett mentalsjukhus. Åh, jag glömde att jag har en till i klassen jag stör mig på. Det är nämligen så att jag stör mig på besserwissrar, personer som tror att de vet bäst hela tiden, och följdaktligen så stör jag mig på Richard Bremer. Det går inte en dag utan att han ska påpeka minst 27 grejer, vilket gör mig och många andra förbannade. Han har även en spärr som gör att han inte förstår skämt och ironi, sorgligt var ordet.

C: Vissa yrken som får mig att se rött. Finns misslyckade personer, som visserligen gör sitt jobb, men som förtjänar långa fängelsestraff, för att inte säga döden. Räcker väl bara med att säga vakt, så tror jag de flesta som läser detta får mord i blicken. En vakt, framförallt en nattklubbsvakt, är en stor, ful, fet idiot med en IQ som underskrider gränsen för en dum neandertalare. Så fruktansvärt korkad, elak och efterbliven kan inte en människa vara, så jag säger det, än en gång, vakter är djur. Andra yrken som borde bestraffas med skott i pannan är lapplisor (älskar att förstöra en människas dag), telefonförsäljare (Finns ingen som kan göra dig så uppretad som en idiot som aldrig ger sig, lägg på för helvete) och SJ-arbetare (dom hatar jag bara).

Nåväl, dessa är Kongos tre huvudindelningar, finns givetvis mycket mer att störa sig på, men det flesta störningsmomenten kan delas in i ovanstående tre kategorier. Som sagt, finns många småsaker att störa sig på, såsom särskrivningar, urusla tv-serier (OC, One tree hill) och mesar som är anonyma när de tex kritiserar min blogg, men jag ska nu lista årets 5 mest störande grejer alla kategorier:

5: Rix FM

Helt otroligt dålig radiostation som spelar samma låtar (som dessutom är usla) om och om igen, dygnet runt, vecka efter vecka. Jag fick denna hemska erfarenhet när jag jobbade på Sealed Air i somras. I 5 veckor var Rix FM i stort sett på i ett kör och jag fick uthärda Duffys "Mercy", Nickelbacks "Rockstar" och Jason Mraz "I'm Yours" så många gånger att jag blev galen. En vecka till och jag hade tagit min revoler och gått ut i skogen.

4: Johan Palm och hans mentalsjuka fan

Jag hatar Idol så jag försöker undvika det helt, men ett avsnitt och ett par länkade Youtubeklipp, fick mig att vilja döda fjortis från Mjölby, Johan Palm. Står verkligen inte ut med att se honom och höra hans pipiga röst. Vafan är han kastrerad eller? Om det inte vore nog med det, så har han ett fan som förutom att hon har ett sjukt fult efternamn (Stamatopoulou), är helt efterbliven, gravt psykiskt sjuk och... ja.. väldigt äcklig. Att hon diggar Johan Palm borde väl räcka för att utses till Årets idiot, att hon sedan illskriker när hon ser honom, skämmer ut sig för halva svenska folket och påstår att Mjölbyfjanten betyder mer för henne än hennes familj... ja, jag är mållös. Hitler, släng dig i väggen, detta pucko är mer hjärnskadad än vad du är.

3: Kärringar i matkön

Ni som har orkat kämpa er igenom all smörja jag har skrivit har sett min motivering. Dessa senila, sega, tröga, äckliga kärringar kan förstöra en hel dag för vem som helst. Sätt åldersgräns på varuhusen, snälla, jag står inte ut! Det kanske är lite långsökt, men detta är en motiv för att döda. Så, släng ut alla gamla sniglar, eller införskaffa en kassa ämnad för äcklena så vi normalt folk utan bonuskort, rabattkuponger och en inavlad hunds närminne, slipper tänka mordiska tankar varje gång vi ska in och köpa kvällsblaskan.

2: Klimatet i Sverige

Hur jävla sorgligt är det inte att när man kollar ut genom fönstret 8 månader om året i detta förbannade land, att allt är mörkt, grått och ruggigt? Jag vet inte vad vi svenskar har gjort för fel, att Ryssland har det svinkallt och rått är väl inte så konstigt med tanke på att 96 % av befolkningen är nedsupna alkisar, men vi i Sverige?! Vi svenskar som alltid är lagom, som alltid gör rätt för oss och ber om ursäkt 187 gånger om dagen osv. Ska vi belönas med en fruktansvärd kyla, regn, slask, dimma och ett ständigt mörker? Vad har vi gjort för att förtjäna att skrapa rutor på bilen, skotta snö och köra ihjäl oss för att vägarna är så jävla hala? Att vara förkylda hela vintrarna är inte heller så kul. Fy fan.

1: Nattklubbsvakter

Kommentarer överflödiga.

* * * * *

Sådär alla äckel, det var allt från mig! Hoppas ni tyckte om min lilla krönika (annars smäller det ju) och att ni får ett fortsatt äckligt år! Kommer inom några dagar ha en "gala" här på Seven Camels Army där jag utser "Årets..." inom olika genrer, t ex Årets Idiot, jobbigast på fyllan, trögaste, tjatigaste osv, osv, osv. Hade tänkt och ta det idag, men efter denna mördarkrönika är jag helt slut (samtidigt som How I Met Your Mother-abstinensen börjar göra mig galen), så jag sparar utnämningarna till ett senare tillfälle.

Puss på er alla, och på återseende! Kamelen.

P.S. Säkert många stav fel eller liknade men jag orkar fan i mig inte kola upp det, är helt slut sa jag. De som envisas ändå med att rätta mig, torget kl 03.00, kom ensam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0