Spel som förstör liv

Detta inlägg kommer att handla om världens mest idiotiska spel, ett spel som är mer beroendeframkallande och farligt än cigaretter och alkohol och som har förstörd miljontal människors liv. Jag snackar naturligtvis om World of Warcraft, eller WoW som det heter i de sönderlanades munnar. Själv har jag, tack och lov, aldrig lirat djävulsspelet (förutom en kvart på en gratisversion, tröttnade sen), men jag har sett vänner, klasskamrater och andra förstöra sina liv pga WoW. Istället för att hitta på grejer med sina kompisar, stänger dom in sig i sina rum, med ett livslångt lager cola och chips, och avskärmar sig helt från världen. Olyckligtvis hamnade jag i en klass med mängder av sönderlanade WoW-missbrukare (förutom NV3 är vår klass, Te3, den största lan-klassen på skolan) och man får hela tiden höra konstiga uttryck som är helt oförståeliga för oss normala människor som inte bor framför datorn. När (om) ni bildar familj, och era barn frågar vad ni gjorde under gymnasietiden, ofta den bästa tiden i en människas liv, kommer ni att skämmas och bli ångerfulla. "Eh, öhm, jag spelade ett spel under dom åren" Förutom det då? kanske era barn undrar. Dina kinder blir varma och du känner en klump i halsen, harklar dig och säger: "Öööh, eh, är det inte dags för er att gå och lägga er nu?"

Blizzard borde märka sin livsförstörande produkt med "WoW är starkt beroendeframkallande och kan allvarligt skada din hälsa"

Kommentarer
Postat av: Lolpold

Haha, klart man kan säga nåt till sina barn sen i framtiden "JAG VAR LORD OF THE LICH KING"

Nej men WoW är underbart, och det är inte normalt att inte gilla det. du är alltså onormal!

2009-01-30 @ 14:41:54
Postat av: Jonas

Lanare + barn? Det är något jag inte får ihop här.



Hur ska en blek, tanig (eller fet) lanare skaffa sig flickvän? Okej han kanske kan få tag på en online som han är "ihop" med. Jag menar vilken normal flickvän vill att hennes pojkvän sitter 24/7 vid datorn?

Om lanaren nu mot all förmodan skaffar sig en tjej, hur fan ska då tjejen stå ut med honom!?



ALLA LANARE! SLUTA SPELA WOW NU!!

DET ÄR FÖR ERA BARNS SKULL!

2009-01-30 @ 16:50:01
Postat av: refflan

Håller med jonas ;)

2009-01-30 @ 17:57:47
Postat av: Håkan !

Goo WOW !

2009-01-30 @ 23:33:06
Postat av: Jacob

Söderby, du är så himla vis. så sjukt smart. jag älskar dig, wahhh!!

2009-01-31 @ 01:05:42
Postat av: Jacob

Det är en ära att läsa din blogg. Det enda du gör bra, gör du dessutom förbannat bra, söderby. Skoj

2009-01-31 @ 01:06:27
Postat av: Johannes Hornbrink

Hej!

Detta är bara larvigt, jag lever för wow, mina barn ska också göra det...

2009-02-11 @ 03:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0