Gud finns

Gud finns. Jag är helt säker, grejen som hände idag är ett tydligt tecken på det. Gick in, sliten som fan efter ett segt gympass, på Konsum och skulle köpa mig en återställare (en snickers, det du Jolle), när jag ser döden i vitögat. Hela jävla affären är full av folk, och de 2 kassaköerna radade upp sig ända bort till chipshyllorna. Jag plockade min snickers, såg alla 70-plussare i kön (förmodligen arslet fullt med bonuskort och rabattkuponger), hann svära några ramsor tyst för mig själv, när plötsligt Gud klev in i bilden. Precis när jag skulle ställa mig i den kilometerlånga kön, när jag hörde den ljuva stämman "Den här kassan går också bra nu". Kan knappt beskriva med ord hur lycklig jag blev, att för en gångs skull slippa alla  senila, skrynkliga kärringjävlar, tack Gud!

En annan händelse som förgyllde min dag var farbrorn som kom in på gymmet. 50+, svintajta cykelkläder i glada färger och en mustach som hade fått Freddy Mercury, om han hade levt, att börja grina av avundsjuka. Gym-pajasen såg kort och gott ut som en inlagd hippiesill.

För övrigt hade jag igår oturen att träfffa på Simon Hellström, ni vet äcklet, tre gånger. Dagen var minst sagt förstörd.

Kommentarer
Postat av: Simon

Tror de flesta håller med om att det är mer synd om mig.

2009-01-21 @ 19:30:45
Postat av: Anonym

Gud vet ja inte, Du kanske fick med dig en bit av Allah när du åkte hem från Egypten?

2009-01-21 @ 21:47:49
Postat av: Flaanders

haha killen på gymmet har ja me sett, skum typ...

2009-01-23 @ 15:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0