Ner i gärdsgår'n - Och inget sällskap från rivalen

Ja, då har vi fått det svart på vitt. Frinnaryds IF, där undertecknad håller till, förlorade sista matchen i div 5 med 4-1 mot lokalkonkurenten Bälaryds IK. Därmed blev det degradering till gärdsgårn, div 6. Vi hade en teoretisk chans att hålla oss kvar, vi hade 3 poäng och 10 mål upp till laget ovan sträcket, IK Vista. Väldigt liten chans som synes, men om vi ska ner i träsket så ska vi bannemej ta med oss rivalen Bälaryd (som vid förlust snällt hade fått följa med oss ner).

Som sagt gick det inte som planerat och ett sargat Frinnaryd (nästan en hel startelva borta av olika anledningar) orkade inte stå emot ett hungrigt BIK. Medans vi får rikta in oss på 6:an nästa år, får alltså Bälaryd ett år till i 5:an. Skit. För att vara helt ärlig hade jag hoppats på degradering även för BIK, inte bara för att det hade blivit sköna fighter nästa år i div 6, utan mestadels för att deras lag består till 80 % av gamla klasskamrater och lagkamrater från tiden i Aneby/Bälaryds juniorlag. Detta kryddat med senaste tidens "oroligheter" på båda lagens hemsidor, där det har varit en del munhugg senaste månaden, b la från min förra mattelärare som stått för ett par riktigt fräna uttalanden. Det var mer än bara en vanlig seriematch, så att säga, även om jag satt ljumskskadad(!) på läktaren.

Detta kommer jag givetvis få höra ett bra tag (Ta det som en man Erik, blunda och räkna till 10), dels för att jag inte följde med strömmen och började i Bälaryd efter juniorlagstiden som alla andra i laget, utan istället gick till grannen Frinnaryd, och dels för att jag den senaste tiden retat upp de extremt torra ledarna/spelarna/föredettingarna i Bälaryd med mina skämtsamma uttalanden. Är väl inte direkt en favorit i Bälaryds omklädningsrum...
Tråkigt med vuxna personer som inte kan skilja på skämt och allvar.

Jaja, får väl lyckönska Bälaryd inför nästa år, hoppas och tror att vi möts igen redan nästa år (i div 5 alltså).

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0