Jobbig dag

Usch ja, denna dag kommer jag inte minnas med glädje. Efter mentorstid, med en traditionell pik från vår el-lärare Hans, hade vi en sömnig lektion svenska. Så långt var det okej, men efter lunchen bröt helvetet lös. Idrott, som vanligtvis är mitt favoritämne, var idag en pina. Orientering stod på schemat. FUCKING JÄVLA ORIENTERING! Jag har aldrig sett tjusningen med att springa runt i skogen, ta ut sig helt, halka 7 gånger, förstöra kläderna samt bli förbannad, bara för att hitta några små oranga pinnar. När jag dessutom har total oförmåga att läsa kartor, har ett lokalsinne som en get och framförallt är otränad som en gris, förstår ni hur mycket jag tycker om orientering.

Denna eftermiddag gick det dock inte som förväntat, det gick om möjligt ännu sämre. Efter mycket möda och stort besvär(och även lite hjälp från en klasskamrat, ska tilläggas) så lyckades jag hitta 4 kontroller. Bara en kvar, snart färdig. Eller? Nej, lika lång tid som det tog att hitta de 4 första, lika jävla lång tid lade jag ner för att hitta den sista. Och likförbannat lyckades jag inte hitta kontrolljäveln. Helt slutkörd och totalt vansinnig stapplade jag tillbaks till skolan, efter en dryg timmes helvete i skogen.

Orienteringen följdes av engelska och sen en mattelektion, där jag var så trött att jag knappt visste vad jag hette, och till slut var det äntligen slut på en extremt jobbig skoldag.

Det var dock inte slut på eländet än. Skulle fylla på med lite energi innan mitt gympass efter skolan, så jag svängde in på ICA och skulle köpa ett par bananer. Valde kassan med minst antal kunder i, ett val som kunde knäckt mig. När jag bara hade en kund framför mig såg jag döden i vitögat. Personen framför mig var en kärringjävel i 70-årsåldern och som hade samlat på sig bonuskort, rabattkupponger ända upp till öronen. Om jag var trött och irriterad innan så var det ingenting mot vad jag var nu. Hennes slöa tankeförmåga och obefintliga hörsel gjorde inte direkt saken bättre. När hon sedan tappade ut halva myntfacket och skulle börja plocka upp i slowmotion, kunde jag knappt hålla tillbaka mitt raseri.

Snälla ICA, Konsum eller vad fan ni nu heter, införskaffa en ny kassa och märk den med "Här betalar otroligt störade äldre personer, som inte bara är helt senila utan även döva, trögfattade och frenetiska samlare av rabattkuponger"

För guds skull!

Kommentarer
Postat av: //Walle

haha välj aldrig kassor med 70+are i :D



Fortsätt med uppdateringar kan bli en rolig blogg ;):)

2008-09-18 @ 21:02:31
Postat av: Irie

Hahahaaha Erik jag ligger dubbelvikt! Men jag förstår din vrede! Hahaah!

2008-09-18 @ 21:38:57
Postat av: Jonas

varför åt du inte upp kärringen?

2008-09-19 @ 22:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0