SJ, så äckliga att jag blir äcklad

Idag råkade jag ut för något så störande att till och med den fromaste grönsak hade fått mord i blicken. SJ, som jag redan hatade, gjorde mig återigen vansinnig. Var nere i Falkenberg och hälsade på min kära mor några dagar och skulle idag ta mig hem med tåg till Tranås, via byten i Halmstad och Nässjö. Tåget mellan Falkenberg var givetvis försenat med 20 minuter, varför är jag inte förvånad, och anlände till Halmstad 5 minuter efter att tåget till Nässjö gick. Och ljushuvudena på SJ kunde ju absolut inte slå en signal till den äckliga, och förmodligen feta, lokföraren och be honom vänta några minuter, för att 50 (femtio) passagerare skulle byta tåg. Nej det var väl alldeles för mycket begärt. Det är såna här händelser som får människor att begå brott och som väcker våldet i människan. Jag lyckades, förutom en antal svordomsramsor jag i förtroende berätttade för första bästa SJ-idiot, på något sätt behärska mig, men jag var inte långt ifrån att gå lös på området och på alla inavlade tågkonduktörer. Lika behärskade var dock inte fyra kamrater som jag hade äran att resa med från Falkenberg. Alla fyra, varav tre var kalrakade, såg ut som nedpundade mördare och jag vill inte vara den SJ-tjänsteman/kvinna som får ta emot deras "klagomål". Hoppas de slog ihjäl någon.

Trots det grymt störande händelsen kom jag hem i samma tid som jag hade gjort om jag hade åkt med Nässjötåget, enda skillnaden var att jag fick ta tåget ner till Hässleholm, kul att se den äckliga stan för övrigt, och sedan byta där för att komma till Nässjö. Så efter många om och men var det inte så farligt, men ack så arg jag var. Slutet gott, allting gott? Nej, när jag kom till Tranås var det så djävulskt kallt att jag höll på att frysa ihjäl.

Ägnar min sista tanke för dagen åt de fyra stackars misstänkta mördarna, som förmodligen blivit våldtagna när de var små därav utseendet. Deras intelligens kan inte på långa vägar räcka till att boka en ny resa nu när deras tåg hade åkt ifrån dem.

Hoppas på rejält liv imorn på nyårsafton! Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Pepin

haha :D när jag för en gångs skull läser så måste jag säga att jag blev sjukt road. Kan vara en av mina favoriter detta. Satt och fnittrade högst omanligt framför datorn :|



Puuuuuss <3

2008-12-31 @ 01:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0