Förutsägbar och usel "klassiker"


Hade långtråkigt på lördagssmorgonen, så bestämde mig för att tanka filmen "Vi hade i alla fall tur med vädret", en svensk klassiker tydligen. Alla lovord om rullen gjorde att jag var spänd av förväntan, men fyfan vad besviken jag blev. Filmen bestod kort och gott av en hel serie med förutsägbara händelser, uselt skådespeleri och dålig handling. Man förstod direkt att det skulle gå åt helvete för familjen som skulle ut på campingsemester, men allt var så pinsamt överdrivet och tillgjort att man blev less på det. Pappan, som får ses som huvudrollsinnehavare, är alldeles för allvarlig, stel och tråkig och hans förutsägbara klantigheter är inte roliga för fem öre. En antal år senare hade filmen "Sunes sommar" premiär, en film som påminner väldigt mycket om denna råusla film, skillnaden är att den är flera nivåer bättre på varje punkt. Och oj, vad Peter Haber kan spela klantig och ohändig pappa! Det enda positiva jag hittade i "Vi hade i alla fall tur med vädret", var att den bara var 55 minuter lång. Regissören är en stor idiot och de som hyllade filmen och som fick mig att se den borde skjutas.

Kommentarer
Postat av: Grymmingen

Stackare.

2008-12-09 @ 21:00:32
Postat av: Axel

hahah håller med! den är sjuukt sämst!



keft

2008-12-25 @ 10:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0