Den pinsamma mannen

Längesen jag skrev sist, det beror helt enkelt på den omänskliga mängd av arbete det har varit i skolan den senaste tiden, kurser som Elektronik och Envariabelanalys suger ut all livskraft ur kroppen och det finns stunder där man har övervägt självmord.

Men du tog jag mig friheten att gå på helg redan vid 11, kände att en timme Envariabelanalys till och jag hade hängt mig. När jag kom hem var jag så arg att jag höll på att "tappa" TV:n, totalförstöra Odd:s rum och gå ner och misshandla grannen. Men jag väljer att ta ut ilskan här inne på kamelen istället, t ex kan jag skriva om en ytterst pinsam man på gymmet.

Det rör sig om en man i 40-årsåldern med ursprung från gissningsvis balkanhalvön. Jag har sett det mesta på gymmet, vrålande idioter, spännbögar, stirrande mongon och all helvetes moster, men den här mannen är den absolut värsta, han formligen krossar sina konkurenter.

Han tränar med, förmodligen, sin toyboy, en 15 år yngre man som ser rädd och ängslig ut (vill inte se vad han gör med stackarn i duschen). När hans toyboy lyfter vikter ställer sig äcklet bakom honom, misstänksamt nära, och passar. Kan ge mig fan på att han försöker trycka in den lille. Värst av allt är när han får för sig att ta av sig tröjan och stå och spänna sig framför spegeln, vilket sker med jämna mellanrum. Vi får heller inte glömma att han bär vidrigt tajta speedos, så att hans stjärt ska bli mer definerad. Det är en sak när en 16-årig hockeyspelare med antydan till moppemusch står och spänner sig framför spegeln, men när en 40-årig man står och gör det på ett gym med 95% studenter, då är slutsatsen enkel:

Han är gravt efterbliven och blev med största sannolikhet slagen som barn. I ett desperat försök att få uppmärksamhet i sin 40-årskris skaffar han gymkort på Campushallen och skämmer ut sig dagligen. Ständigt med ett hånflin på läpparna, man får intrycket att han känner sig som kungen av gymmet, vilket gör det hela ännu mer pinsamt. Ni som har följt seven camels army under åren vet att jag har stött på en hel drös av människor med diverse defekter, men jag vågar påstå att denna pajas är topp 3.

Jag hoppas han inte har barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0