En bortglömd pajas

En tanke slog mig precis. Jag har skrivit om all världens hemskheter och raseriframkallande ting, allt från Johan Palm till långsamma pensionärer i ICA-kön, efterblivna vakter och homoerotiska idioter på gymmet, men jag har tills nu helt glömt bort en människa(?) som får den mest sansade av alla småstadspräster att skrika och slita sitt hår av vansinne.

Hon är blond, är gravt efterbliven och blev känd som svensk Hollywoodfru. Nej, det är inte Anna Anka, Anka är 2010 och är, jag tackar Gud för detta, äntligen bortglömd. Dessutom har hon redan fått sina 15 minuter i kamelens strålkastarljus.

Nej, kvinnan i fråga är Maria Montazami. En, om möjligt, ännu mer korkad blondin än sin företränare Fröken Anka. Även denna pajas fick sitt genombrott i Svenska Hollywoodfruar, en serie som jag inte ens hade kollat på under pistolhot. TV-reklambranchen såg sin chans att tjäna pengar på detta missfall, idén är enkel; I deras reklam inkluderar de en totalt vrickad person som helt saknar verklighetsuppfattning och som talar lika bra svenska som en nyinflyttad polack, allt för att deras produkt skulle fastna hos konsumenterna (soffliggarna -> sossarna).

Ingen har väl missat Max-reklamen? Eller ännu värre; Ving-reklamen? "Vågor som hoppar fram..." Nej, ni får kolla själv här! Klippet är en 46 sekunder lång kavalkad där hon överpresterar sig själv gång på gång. Vi skrattar åt Grunden Bois, Grunden Bois skrattar åt henne.

Ingen frisk människa pratar eller beter sig som henne. Om hon föddes sån, om hennes man slår henne i huvudet varje dag eller om hon bara spelar utvecklingsstörd vet jag inte. Det jag vet är att middagen alltid är nära att hamna på TV-bordet när jag ser henne.

***

Åh, ni måste kolla klippet som är markerat "Grunden Bois" ovan om ni inte har gjort det, efter ca 1:40 in i klippet. Det är egentligen förbjudet att skratta åt det, men försök att låta bli om du kan. Lönlöst.



Kommentarer
Postat av: Erling

update för helvete!!

2011-03-30 @ 20:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0