Nördarna anfaller

Likt en björn som väckts ur sitt ide, vaknar den irriterade kamelen upp med ett ryck efter månaders lång dvala. Efter en, ur ett aggressionsperspektiv, ovanligt lugn sommar tänder han till på alla cylindrar, vädrar blod och känner sig allmänt spyfärdig.

Anledningen är att tusentals nördar, emos, pundare och hippies har tagit över campusområdet här i Linköping. På väg till gymmet bemöts jag av några äckliga människor med förfälig klädsel. Sen några till. Ytterligare några till. Sen slår det mig att jag befinner mig mitt i en ocean av tredje världens människor, folk utklädda till pokemonkaraktärer, japanska seriefigurer och sådana som antagligen bara lånat mormors klänning och hoppats på att passa in (vilket de gör med råge). Dessa nördar blandat med punkare, hippies och tjockisar som blottar överkroppen är, vad jag har förstått, här på någon form av nördfestival för efterblivna människor som gillar manga. Typ. En ursäkt för att träffa likasinnade om du frågar mig.

Efter en cykeltur genom området fick man se de mesta. Vuxna män som slåss med plastsvärd, vuxna män som byter pokemonkort, vuxna män som leker krig och vuxna män som... ja, bara är väldigt extraordinära. Till min stora förtret hade de även intagit campushallen, där dessa ljusskygga människor har deras sovsal.

Tack och lov att de åker tillbaks till sina källare runt om i landet imorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0