4:e MP gjorde kaos.

4:e MP:s busigaste och mest motsträviga grupp India Delta (plus gentlemannen och min Foxtrot-broder Algebäck) var i helgen på besök i Linköping, och det krävs inga större studier och beräkningar för att komma fram till att dessa herrar skulle sätta prägel på stan. Själv fick jag erfara att en blandning av alvedon och tre timmars intensivt ölspel aldrig slutar bra, utan minne vaknade jag upp hemma dagen efter, med 11 missade samtal från herr Algebäck (som skulle sova hos mig, och som efter många om och men lyckades vandra de 5 kilometerna hem till Eskebaek mitt i natten). Minnesluckan innefattade 2 kontroverser med östgötapolisen och jag missade även efterfesten där Morcillo blev farsa. Noterbart är att vi lyckades få hem störningsjouren 2 gånger under fredagen till Eskebaeks lya, känns inte orimligt att nästa avsnitt av "Grannfejden" kommer att äga rum i Ryd.

Om fredagen var en enda lång dimma så skötte jag mig bättre på lördagen. Det blev inte mindre händelserikt för det, snarare tvärtom. Efter ett skojbråk blev munhuggaren Harlin tagen av snuten, utkörd och släppt i Tornby, 5 kilometer från stan. Sköna poliser. Utanför Burger King samtalade vi med en alldeles för full och dräggig kille så han började svinga mitt framför polisen, hans kväll slutade självklart på polisstationen.

Inne på Burger King hamnade vi bredvid Ronny och Ragge, den ene med ett imponerande gällivarehäng ner till knäna. Oerhört intelligenta killar, som inte kunde ta kritik som vuxna människor. Vi hann även få en dreglande gubbe att spotta emot oss, i princip helt utan anledning. Slutsatsen är att man alltid träffar härligt folk ute.

Rykten säger att India Delta nu har ett pris på sitt huvud i Linköping. Känns som att det är dags för en Foxtrotreunion inom kort?

***

Örebro känns inte som ett säkert ställe att befinna sig. En serievåldtäktsman som skulle få självaste Theodore "T-Bag" Bagwell att känna sig ynklig, satte under åratal skräck bland stadens kvinnor med sin äcklighet, men inte ens när detta vidriga odjur åkte fast kunde man gå säker, då det för ett tag sedan rapporterades om en gruppvåldtäkt i stan. Utöver det blir en kvinnlig utbytesstudent knivhuggen till döds. Jag håller mina kameltummar för kvinnorna i Örebro och hoppas att dessa sjuka "människor" begår kollektivt självmord. Sedan passar jag på och spyr på rättssystemet som anser att våldtäkt straffmässigt ungefär är lika allvarligt som inbrott och skattebedrägerier. Våldtäkt är indirekt mord och skall straffas med livstid på Kumlaanstallten.

***

Förövrigt gör 3-reklamerna mig grovt illamåande.

Kamelen out.

Kommentarer
Postat av: Säkerhetsklass 2

Det bästa är att detta är milt återberättat. Det var förövrigt först polisen som kom och sen störningsjouren.

2011-04-05 @ 01:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0