Duffy och andra plågor

Fick nyss ett sms av min gamla vapendragare Koffe (ni vet han som håller på Leksand och blir lika ledsen varje år), han hade nämligen hört på radion att alla tre programledarna utnämnde "Mercy" med Duffy som årtiondets låt. Frågor som "Är det radio för utvecklingsstörda?", "Är programledarna utvecklingsstörda?" och "Är världen faktiskt på väg mot sin undergång?" poppade genast upp i mitt huvud. "Mercy" är en historiskt dålig låt som är en 3 minuter lång, gnällig och outhärdlig öronplåga. Darin och Johan Palm i all ära, men inte ens dessa två tondöva fjortisar har lyckats med att göra en sådan usel låt, även om de många gånger har försökt.

***

Nu har även Tranås hakat på trenden. Trenden att blanda 318 olika nationaliteter, trycka in dem i ett fotbollslag och för enkelhetens skull kalla hela röran för Syrianska FC, trots att det förmodligen inte har så mycket att göra med staten Syrien att göra. Men eftersom det i stort sett finns ett Syrianska FC överallt, så var ju även Tranås tvungna att skapa ett dem med. Ingen högoddsare att det kommer bli kulturella (och kanske religiösa) tvister och kontroverser, jag skulle gissa på att det kommer gå åt helvete. Men tanken med ett korplag i Tranås är ju inte dum i alla fall, så länge det varar.

***

Visste ni förresten att Sveriges äckligaste människa (efter Johan Palm), som visserligen lyckligtvis inte bor i Sverige, Anna Anka, har en liten roll i Dum & Dummare?

***

Kul med folk som tar lumpen på så stort allvar, jag menar det är ju trots allt bara 11 månaders "pröva på krig", en kul erfarenhet där du träffar gott folk och skaffar roliga minnen. MÖP, militärt överintresserade personer, borde vakna upp ur sina bubblor.

***

Flottan och flygvapnet är inte lumpen, utan ett års navelpilleri. Vissa (inga namn nämnda) verkar tro att de är jätteviktiga för svensk säkerhet osv, vilket får oss normalintelligenta människor att skratta hånfullt.

***

Efter en månads jullov är det på måndag dags att tjäna kungen igen, och nu snackar vi inte mjukstart. Löpning 1 mil, snabbmarsch 2 mil och orientering - säkert 1-2 mil, och diverse andra fystester i 20 minusgrader. Åh, nämnde jag att vi ska göra alla testerna på samma dag? Mjölby och åter Mjölby.

***

Jag längtar inte till fältveckan i Boden och de 17 dagarna i Nordnorge i februari, fryser jag inte ihjäl då gör jag det aldrig.

Kommentarer
Postat av: Suryoyo

Termen "syrian" eller i det här fallet "syrianska" har ingenting att göra med det faktiska, idag existerande ARABISKA republiken Syrien. Syrianer, eller araméer som dem helst vill bli kallade är ett urgammalt folk som finns utspridda över så gott som hela mellanöstern, Irak, Turkiet, Syrien, Libanon och så vidare. Din ignorans och dina fördomar gentemot folkslag från denna del av världen lyser igenom, tyvärr. Ironiskt nog är de flesta medlemmar inte syrianer i denna förening, utan bosnier. Förövrigt finns det några av svensk nationalitet med. Att det sedan skulle bli kulturella/religiösa motsättningar mellan spelarna har jag svårt att se, då de flesta av dessa växt upp tillsammans och känner varandra mycket väl.

2010-01-09 @ 12:04:07
Postat av: Singleton

Gillar starkt Suryoyos inlägg.



Du får alltid se upp när du kritiserar sånt du inte kan allt om Söderby, och när du i övrigt kritiserar något så känsligt som etnicitet!



Vi har haft diskussionen innan och jag vet att du säger att du inte menar allt du skriver, men men :P



Fortsätt bloggandet :)

2010-01-09 @ 14:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0