Julklappsfunderingar

Godmorgon alla mina vänner (och Guntell)! Då det klagats frekvent på mitt halvdåliga uppdaterande på kamelen kände jag att det var dags att ta tag i saken! Visserligen är det långt kvar till jul, men jag förbereder redan nu en julklappslista till mina kära plutonskamrater. Håll till godo:

* 452 Uhlén: Ett immunförsvar

Killen har sedan inryck var ständigt sjuk, alltid har det varit något som gjort "Ullis" sängliggande. Vi börjar misstänka att grabben har AIDS, då hans immunförsvar är sämre än en prostituerad somalier.

* 404 Barnekow: Lite mer ledighet

Varit ett tufft schema för "fifflarn", endast två 9-dagarsledigheter denna månad. Att killen inte gått in i väggen är starkt.

* 402 Eriksson: Bagheera

Klart som fan Baloo saknar sin radarpartner Bagheera, en återträff vore på sin plats!

* 444 Pellgaard: En påse Whey-80

"Pelle" är lite klent byggd och skulle må bra av ett par proteindrinkar dagligen.

* 450 Renström:
En klon av sig själv

Medans Renströms klon sköter hans uppgifter kan den gamle räven ligga kvar i sängen och göra det han är bäst på.

* 447 Sarnes: Ett sminkset

Kommentarer överflödiga, Sarnes gillar vårda sitt kvinnliga yttre.

* 442 Iivonen:
En kam

Så han kan kamma till sitt vildvuxna hår.

* 423 Morcillo: Lite värdighet

Plutonens lilla gris är inte bara skyddsvakt och luktar konstigt, han är även väldigt långt nere i hierarkin. Nästan lägre än Lalins hund.

* 421 Olausson: Ett isvaksbad

Anna (ja, jag känner henne så väl att jag kallar henne vid förnamn) bröt nästan ut i gråt när vi inte fick bada isvak i Boden i vintras.

* 419 Andersson:
En cigarr

Det enda som saknas för den mustaschprydde och elegante Andersson är en cigarr, det vore kronan på verket.

* 458 Hermansson: Humor, samt en snygg kille.

Är ingen hemlighet att Hermansson har sveriges sämsta humor, han skrattar både i tid och otid, oftast åt sina egna dåliga skämt. Tror också han hade mått bra av att bemötas av en snygg kille som han kan mysa med när han kommer hem.

* Den som sover nära 433 Persson: Specialkomponerade öronproppar

Frågan är om några proppar i världen hjälper, Persson låter som en misshandlad älg när han sover.

* 438 Westman: Ett wienerbröd

Fikamonstret Westman hade offrat sin högra pungkula för ett wienerbröd, eller ja, vilket fikabröd som helst.

* 413 Günter: En kniv

Så han kan försvara sig mot alla som mobbar honom...

* 462 Anneroth: Champagne, självklart Cristal

Min stridsparskamrat från Djursholm har två passioner i livet: Dompa och... ännu mer dompa.

* 445 Melamed:
En till örfil

Har enligt rykten inte fått nog av örfilar, och vill gärna ha en till.

* 433 Johansson: En Mercedes Sprint

...som han kan gosa med och kyssa ömt innan han går och lägger sig på kvällarna.

* Hela India Delta: Lite vett.

Kommentarer VERKLIGEN överflödiga.

* 428 Stenman:
En lägenhet i södra Sverige

Så han slipper missären där uppe bland renarna, isbjörnarna och alla samesläktingar.

* 460 Berg: Ett permanent sjukintyg

Enligt rykten ogillar Berg fysisk aktivitet och att hela tiden gå till syster och kämpa för sjukintyg tar på krafterna, så ett permanent sådant vore på sin plats!

* 443 Östlund: En Hammarbyvinst

Ser dock tungt ut, kan inte inte lova honom något sådant till jul.

* 431 Kun: TUTTAR och BRUDAR

Då skulle han bli glad!

***

Fotnot 1: ha överseende med att jag inte kan alla soldatnummer!

Fotnot 2: Till mina civila läsare: Det är VÄLDIGT mycket internskämt här, förstår om ni kliar er i bockskägget.

***

God jul!











Kommentarer
Postat av: Ludde

Hade jag haft ett bokskägg hade jag kliat mig i det. Annars kul läsning...

2010-04-14 @ 13:03:14
Postat av: pG

Vadå EN påse?!

2010-11-04 @ 18:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0