Inside information!

Dags att uppdatera kamelen lite igen då! Anledningen till min inaktivitet är att jag har permis lika ofta som det snöar i Sahara, tuppar lägger ägg och det är minusgrader i helvetet. Men men, nu sitter jag här och jag tänkte presentera min kära insatsgrupp i lumpen. Mina damer, herrar och Thomas Dileva - This is Foxtrot Delta!



En samling sköna grabbar (och Algebäck) som man har legat ute och gnagt med i de djupa skogarna och som fram till 18 Juni kommer vara min kära familj, vare sig jag vill eller inte...

424 Algebäck: Min logementskamrat som behöver en timme på sig på morgonen för att raka sig och som tänder på småflickor, gillar jävulskap och är en stor fara i trafiken.

426 Söderby: Kungen

430(?) Persson: En något vimsig gruppchef som inte drar sig för att fälla en tår på skjutbanan och som varje morgon försöker skära halsen av sig med rakhyveln. Visade även prov på självdestruktivitet under första fältveckan då han satte sin kniv i benet.

438 Westman: Vår andra gruppchef, en kille som höll på att avlida under baskerprovet. En av plutonens två förtroendemän, så självklart en snel hest.

443 Östlund: Ena halvan av gruppens Bill & Bull, en livsnjutare som skjuter först och frågar sen. Förlovad sen ett år tillbaka, så jag tar tillbaka det där med livsnjutare...

447 Sarnes: Mannen som anser att inga frågor är dumma frågor och som förmodligen inte är Kapten Silfvers svärsonsdröm. Men Sarnes är alltid glad och positiv och har oftast en Rapé i beredskap.

450 Renström "Obstinat": Bill & Bull-duons andra länk, en motsträvig kille som går sina egna vägar. Alltid sist till samlingar och vill absolut inte göra som alla andra. Kommer förmodligen gå i Kapten Silfvers fotspår och bli en kall krigare i Afghanistan!

452 Uhlén: Foxtrots andra knivman, som på något vänster lyckades snitta upp sin hand innan en uppställning. Har alltid bus i blicken och drar sig inte för att göra lite jävulskap. Gruppens prickskytt!

462 Annerot: Min kära stridsparskamrat, vapenbroder eller vad man vill kalla det. Inget snack om saken, vi två kommer regera framöver. Annerot är annars en kille som super som ett svin, även på vardagar, all cred till honom!

***

Nog om mina vapendragare, jag har varit rätt otursförföljd under lumpen, och på begäran från mina gruppkamrater ska jag sammanställa en lista på vad som har händ mig!

- Under en skjutövning snavade jag på ett hinder, gjorde en volt, faceplantade och slog i låret så kraftigt att jag fick en skada som ännu inte har läkt.

- Faceplantade gjorde jag även under första fältveckan, två gånger om under loppet av en timme dessutom. Det rörde sig om marchen hem till kasern och vi stötte på fienden. Jag kastade mig i diket med AK5:an först, och sedan landade mitt huvud så klart på vapnet. En timme senare fastnade jag halvvägs till knäna i lera och föll huvudstupa framåt och målade ansiktet brunt.

- På Kvarn, under en march på kvällen, fastnade mitt ben i ett litet träd som låg på backen. Störande moment som tog ett jävla tag att bli av med.

- Lagom till baskerprovet hade mitt lår blivit inflammerat.

- Under ett exercispass fick jag en kastanj i huvudet.

- Dagen efter baskerprovet skulle vi rätta in all materiell för visitation i korridoren. Jag var sent ute, sjukt stressad och ilsken så när någon klev över mina grejer som jag precis hade fått i ordning blev jag förbannad och skrek "AKTA FÖR HELVETE". Jag kollade upp, och givetvis var det ett befäl jag hade skrikit åt.

- Under en skjutning vred jag på fel grej på min AK5:as rödpunktssikte, så siktet blev fel inställt. Efter allt jobb med att få siktet att bli rätt inställt så ville jag bara äta på mig själv.

- När kompanichefen kommenderade "basker på" precis efter vårt baskerprov fastnade sorgebanden på baskern i blixtlåset till min ficka. Medans alla tillpassade sin kära basker stog jag och slet som ett djur för att få loss den.

***

Ett axplock av min otur, och det ska sägas att vi bara har genomfört 3 av 10 månader än, mer lär hända!

Puss

Kommentarer
Postat av: 424

nu fan e du kokt i skit efter den sammanfattningen på mig! värt o tillägga är att det är ju inte jag som är ihop med en 12åring! ja gillar mogna o mulliga kvinnor. :P

2009-11-07 @ 12:28:43
Postat av: Stenman

Ta med dig en kamera och knäpp lite bilder ffs :) Vi tar alldeles för lite bilder tycker jag :/

2009-11-08 @ 15:07:23
Postat av: Anonym

enligt myten så är det ju dock isande kallt i helvetet.



gör om, gör rätt.

2009-11-11 @ 15:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0