Efterblivna bloggerskor

I brist på annat så tänkte förgylla er tråkiga vardag med lite hat och annat kul. Ett tema som har varit inne länge nu är alla dessa värdelösa bloggar, där fjortisar och korkade blondiner skriver till sina lågintelligenta medmänniskor om mode, känslor och annan dynga. Kenza, Natacha Peyre och framförallt den avkyvärda grisliknande varelsen Blondinbella. Själv vill jag bajsa genom munnen när jag läser deras sorgliga bloggar, som de dessutom tjänar pengar på. Äckligt är bara förnamnet, skulle hellre bosätta mig i Mjölby än att läsa igenom helvetet. Nu på sistone har ytterliggare en tjej vars IQ understiger sin skostorlek slagit igenom i den hemska bloggvärlden, Kissie. Hur konstigt det än låter så tycker jag faktiskt hon är rätt skön (jag skäms). Visserligen är även hon en silikonmissbrukande blondin med intelligensen i naveln men det går inte att komma ifrån att hon faktiskt är rätt underhållande. Jag menar, hon går till attack mot feta tonårstjejer, uppmålar sig (ironiskt? i alla fall på ett roligt sett) till Sveriges bästa bloggerska (Iförsig inte så stor konkurens) och är extremt dryg och självgod. Hon skiter i att dyka upp till evenemang hon är hedersgäst till, rådissar sina läsare och är hatad av en stor del av svenska folket, vilken tjej! Dock ser det ut som om hon har fått fet käftsmäll, då hennes överläpp påminner om Peter Harryssons dubbelhakor. Det roliga i det hela är han hon är så sjukligt nöjd med sin kroniska fläskläpp, vilket bara får henne att verka ännu mer bortkommen än vad hon redan är.

Men men, hennes aggressiva skrivande (visserligen innehållande mängder med felstavningar och särskrivningar, vad ska förvänta sig av en efterbliven blondin) är underhållande, hon väcker hat och sårar småflickor, så all cred till henne!

***

Alex Schulman är Sveriges tråkigaste man. Tidigare var han kungarnas kung inom bloggvärlden, han var totalt hänsynslös i sitt skrivande, han sågade allt och alla och upprörde så mycket känslor att det nästan sattes ett pris på hans huvud. Sedan blev han pappa och blev en så fruktansvärt tråkig och vardaglig Medel-Svensson som istället för att nedvärdera allt, började skriva om sin tråkiga vardag. Hans blogg "Att vara Charlie Schulmans pappa" får Miljöpartiets senaste tal i riksdagen att verka flashigt och han verkar helt och hållet tappat gnistan när det gäller bloggandet. När han var som elakast på 1000apor var han min förebild, jag lusläste hans blogg nästan varje dag och tog mycket inspiration från honom, men nu är han bara en grå farbror. Skäms på dig.

***

438 Westman i min grupp är en ängel. För er som inte vet är jag totalt värdelös på att sy, mina färdigheter med nålen är ungefär lika bra som Mikael Nilssons i fotboll. Häromdagen blev vi färdiga Militärpoliser på plutonen och fick då ut ett märke att sätta på uniformen. Ett märke som hade tagit mig lika lång tid som det tog att bygga Rom att sy, men då kliver han fram. Hjälten, Jesus, den underbara, kalla honom vad ni vill - Westman - och sydde märket åt mig. Jag är förevigt tacksam och här och nu utnämner jag dig till hederskamel!

***

Fick i natt för första gången i lumpen verkligen sova ut. Kan knappt beskriva med ord hur underbart det var, när vi kl 06.00 hade genomfört 12 timmars insatsutbildning och 12 timmars vakttjänst, fick gå och lägga oss och sova i stort sett hur länge vi ville (nästa pass började kl 18 idag). Även om jag vaknade ett par gånger inatt av att Persson lät som en traktor i sängen bredvid så fick jag sova som en stock och vakna utvilad för en gångs skull. Fantastiskt!  

***

Världshistoriens näst bästa blogg (efter min) hittar ni här. Läs, imponeras och njut! Tack och hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0