Vad vore livet utan religionskunskap?

Pluggat religion, närmare bestämt Buddhismen, i ca 1,5 timme nu. Känns redan som om jag har gått in i en klostervägg, är helt slut efter alla konstiga ord och obegripliga buddhistiska tankesätt. Är de dumma i huvet? Men jag ska inte klaga, tänk på all underbar och livsviktig information man får genom att läsa den fantastiska religionsboken! Hur skulle mitt liv se ut om jag inte kände till deras åttafaldiga väg? Eller ifall jag inte hade fått ta del av buddhan Siddharta Gautamas liv, nej usch, vågar inte ens tänka tanken. Utan denna kopiöst viktiga kunskap hade jag aldrig klarat av arbetslivet efter gymnasiet, för det kvittar ifall jag kommer jobba som produktutvecklare på Sony Ericsson eller maskintekniker på Scania, utan kunskap om Buddhismen hade det varit omöjligt.

Det bästa med religionskunskap är ändå att det ämnet är så galet intressant att man kommer ihåg allt. En vecka efter provet har man inte alls glömt allt.

Dalai Lama for president! Tibetanska hälsningar, adios.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Bloggen börjar bli gammal fast den ser fortfarande exakt lika tråkig ut som den gjorde från starten! ussch!

2009-05-28 @ 17:03:55
Postat av: Anonym

Sök på filmen Zeitgeist sen kolla på The movie. underbar film och krossar religionen stenhårt!

2009-05-28 @ 19:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0