Balen 2009 - vi hade i alla fall tur med vädret

Studentbal på Statt igår, och för första gången i mitt liv klädde jag upp mig. Jämför man med min Strandbaren-outfit en sömnig lördagskväll en helg före löning, så kände jag mig faktiskt lite stilig. Att 300 andra på Statt också var utklädda till pingviner gjorde ju dock att man inte stack ut direkt.

Noterbart hur ordentliga och kontrollerade alla (utan Albin Eklund) blev när de hade klätt upp sig, förutom min och Luddes brottningsmatch (som vi inte behöver prata mer om) så var det en städad fest. Lite tråkigt, men det är väl så här det ska se ut framöver. Slipsnissar som dricker vin, använder två gafflar till maten och vid en hälsningsfras nickar lite lätt till varandra istället för en high five. Herrejävlar, vad är det som händer? Nåväl, riktigt go kväll.

*****

Fattar inte varför alla klagar på söndagar, jämt är det gnäll över hur segt, deppigt och tråkigt det är. Men för fan, öppna ögonen, vidga era vyer! Finns det något goare (inte mysigare) än att tillbringa en hel dag framför Scrubs med kaffe, cola och popcorn? NEJ, det gör det inte, så bespara mig allt jävla gnäll.

*****

Manchester United vilade inte bara A-laget, de vilade även bänknötarna i matchen mot Hull borta, och vann ändå med 1-0. Bortglömda reserver och ynglingar med målbrottsröst som aldrig någonsin skulle få spela i A-laget om det gällde en viktig match, och ändå går de in och vinner. Är Hull Englands svar på Mjölby eller är Manchesters trupp bredare än Peter Harryssons arsle?

*****

Paolo Maldini har hållit på med fotboll ett tag och efter 25 säsonger i Milans A-lag tyckte den gamle räven att det var dags att tänka på refrängen. Legendar? Jodå, antagligen.

*****

Åter till balen. Det smärtar lite i mitt envisa kamelhjärta att säga, men den snyggaste utsmyckade klassen på balen var faktiskt estet. Jag snackar givetvis om tjejerna, alla killar såg ju förutom färgen på slipsen/flugan likadana ut, men jag får svälja min stolthet, sticka ut foten och säga att tjejesterna lyckades riktigt bra. Och vem vet, kanske kommer det en lista här på bloggen om balens olika utmärkelser. Smakprov; Balens äckligaste: Simon Hellström.

***

Sol i sinne - brun inne

Kommentarer
Postat av: Janne Fagervall

Barca krossar i finalen!

2009-05-25 @ 15:11:06
Postat av: Ester

Bra där Söderby!

2009-05-25 @ 16:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0