Hemmakväll - inte här för att stanna

Grattis Tranås, nu öppnar Hemmakväll på Ågatan! Den etablerade godis- och videokedjan har alltså slagit sig ned i Tranås, jag gissar på att de klarar sig i 3 månader - sen lurar konkursen runt hörnet. Skulle kolla på fotboll med grabbarna så passade på att inviga stället. Åker ju förbi stället varje dag när jag ska till skolan och det går ju inte att missa den enorma skylten som det står "Lösgodis - 5.99 kr / hektot, så jag drog dit för att köpa lite billigt godis. TRODDE JAG. De lögnaktiga gamarna har ju lurat oss alla, för när man kommer in och tittar riktigt noga på skylten får man syn på en text i finstilt, omöjligt att se utifrån: "Vid köp av minst 1 kg, ordinarie pris 7.99 kr / hektot."



Vilka jävla as, fy fan vad ruttet. Sådana där mytomanfasoner gör mig vansinnig, aldrig i hela helvetet att jag tänker handla där igen. Dessutom fanns det knappt 10 sorter att välja på, med andra ord så är Hemmakväll det absolut sämsta godisstället i stan (i konkurens med Gotteriet, som bara lever på gamla meriter).

För att ytterligare späda på min avsky mot Hemmakväll ska det sägas att de som jobbade i affären var riktigt äckliga misstänkt efterblivna, med en snitt-IQ på 35. Lågkonjuktur och människor i massor som har fruktansvärt svårt att få jobb, det märks definitivt inte bland Hemmakvälls personal.

Hoppas ni går i konkurs snabbare än en somalier med matvittrings löpsteg, alternativt att någon vänlig själ bränner upp stället (helst under arbetstid). Dra åt helvete.

/ Kamelen

Kommentarer
Postat av: Nisse

håller med om godiset, ofta att man köper ett kg lösgodis liksom... såvida man inte är lite av en gris :P

jävligt illa helt enkelt

2009-05-10 @ 16:35:39
Postat av: Larsson

Är det en särskrivning jag skymtar i det avslutande stycket? Heter det "matvittrings löpsteg"?

2009-05-18 @ 13:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0