Sammanfattning av de olika klasserna!

Total glädje har nu förbytts mot en enorm tomhet, livets kanske tre bästa år är över och vetskapen om att man kommer tappa kontakten med mängder av sina vänner är inte rolig. De bästa vännerna kommer man förmodligtvis hålla kontakten med, men de flesta kommer nog sannolikt förbli Facebook-vänner som man möjligtvis träffar på Strandbaren på lördagskvällarna första halvåret. Jag snackar självklart om Studenten, händelsen i livet som har gett uttrycken "blandade känslor" och "en klump i magen" ett ansikte. För att summera åren tänkte jag beskriva varje klass med en mening eller två om vad som är det mest utmärkande elementet. Varsågoda!

Barn och Fritid:

Vad ska man säga? Ett gäng slashasar som förmodligen slitit ut 600-700 kortlekar under åren. Har de två lektioner på en dag kommer de hem helt utmattade från skolan. Dock några fina minnen från sista månaden från BF, bland annat stunderna med lill-Håkan, höga bollar och rövkliande.

Byggprogrammet:


Inte de klokaste individerna på skolan, deras intelligens räcker precis till att slå ned en spik. Vinner rätt många evenemang, vilket gör att jag ogillar dem starkt! Ska alltid vara värst.

Elprogrammet:

En skön klass, långt ifrån lika kaxiga som deras vapenbrödrar på bygg. Dessutom en och annan Håkan i klassen.

Estestiska programmet:

Klassen som vill vara kult och som inte skyr några medel för att få uppmärksamhet, vilket tydligt syns på deras klädstil och beteende (som att t ex dricka tändvätska) Egentligen inte tillåtet att gilla dem, fast jag går emot reglerna. Vissa underbara prickar faktiskt!

Fordonsprogrammet:

Tog nästan 3 år innan jag fick se dem. Kan knappt namnet på någon av dem, ärligt talat undrar jag var fan de har hållt hus under dessa år. Tror dock inte att jag har gått miste om något.

Handelsprogrammet:

Ett gäng omotiverade slöfockar, dock väldigt sköna sådana. Många goa typer vars gymnasietid mer eller mindre har varit en enda stor fest.

Hotell och Restaurang:

Kan inte uttala mig om en klass jag inte känner. Förutom Bacnar är det ett gäng randoms som jag inte orkar ödlsa tid på.

Individuella programmet:


Drägg, äckel, töntar, idioter, klassen innehåller kort och gott samhällets undersida.

Industriprogrammet:

Håller till i källaren i b-huset, i sitt lilla näste, långt ifrån dagsljuset, så de träffar jag nästan aldrig. När man förväl ser dem är det evigt härjande, har inte mycket för den klassen.

Naturvetenskapliga programmet:

Var ska jag börja? Fullpackat med värdelösa internskämt, töntiga regler och annan skit. Men missförstå mig inte nu, det finns många goa typer i klassen, och överlag tycker jag om nördarna.

Samhällsprogrammet/Ekonomi:

Skolans mest ordentliga och behärskade klass. Med undantag av ett par stycken festar de inte till det i onödan och sköter sig alltid till punkt och pricka. Ett gäng svärmorsdrömmar med Pappa Gordan i spetsen.

Samhällsprogrammet/Media(+Gabriel Pepin):

Förutom ett evigt kacklande är SP3b skolans mysigaste klass. Te, rödvin och Lars Winnerbäck är deras melodi och de är alla övertygade om att deras liv är 100 gånger bättre än "vanliga" människors. Klassen innehåller dock några riktigt sköna typer och en man med ballar av stål.

Samhällsprogrammet/Gäsp:

Vet inte vad SP3c har för betäckning, men deras inrikting verkar vara riktigt tråkig. En blanding av några sköna individer och ett gäng mycket märkliga och oberäkliga typer samt en uppmärksamhetskrävande hund med brallorna nere vid knäna.

Samhäll/Natur:

Skolans i särklass tajtaste klass. De är alla en enda stor familj och vore jag en i klassen skulle jag nog gråta floder idag. Ett flertal härliga typer och Guntell.

Teknikprogrammet:

Min egen klass, som kan jämföras med en berg-och-dalbana. Några högra toppar, men dessvärre ett antal lågvattenmärken. Vissa kommer jag sakna av hela mitt hjärta, andra kommer jag gråta glädjetårar över att slippa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jävligt bra och jävligt sann lista ;D

2009-06-15 @ 13:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0