Märkligt släkte

På grund av att mitt liv de senaste veckorna bara bestått av truckkörning, träning och sömn har Seven Camels Army haft lite sommarlov. Jag är bara en vanlig kamel, även jag måste få vila ibland, men nu är armén tillbaka igen efter uppehållet. Kan redan nu avslöja att bloggen inom kort (kanske redan inatt) kommer privatiseras, d.v.s att slopar blogg.se, vilket är sjukt mycket 2008, f16 och dåliga modebloggar. Den gode björnen Ploff, min nya webmaster, ska hjälpa mig att fixa i ordning den mytomspunna kamelarmén. Den nya adressen kommer förmodligen heta sevencamelsarmy.se, men mer om det senare.

Vet att ni saknat mina aggressiva attacker och påhopp, att jag har blivit för snäll på sistone och för att vinna tillbaka ert förtroende för den forna, ständigt irriterade kamelen, ska jag bjuda på ett inlägg om ett folkslag jag blir mörkrädd för.

Lastbilschaffisar. Ja, var ska jag börja? Visst, det finns massor med normala och ordentliga truckers, så jag ska inte dra alla över en karm, men faktum är att merparten av chaffisarna är oberäkneliga, alkoholiserade drägg. Efter 1 månads jobb på Paper Pak har man stött på mängder med märkliga varelser som kallar sig lastbilschaufförer, den ene värre än den andre. Vissa är så fulla att de knappt kan gå, en del bajsar sönder våra toaletter men priset går ändå till den chaufför som använde toaborsten istället för toapapper.

Dessa neandertalarfasor i all ära, men det absolut jobbigaste med folkslaget lastbilschaufförer är när de utländska motsvarigheterna ska komma och ställa frågor, och absolut inte kan göra sig förstådda. Eftersom ljushuvena inte kan ett ord engelska (eller svenska heller för den delen) försöker det förklara på någon blandning av teckenspråk, rumänska, tyska och konstiga grimaser. Sen förväntar sig klyftpotatisarna att man ska fatta och blir sen sura när man rycker på axlarna. VAD FAN HADE NI FÖRVÄNTAT ER? HELVETE, LÄR ER ENGELSKA!

Av någon märklig anledning tycker jag lastbilschaffisarna påminner starkt om det kära släktet nattklubbsvakter, kan det ha något med intelligensnivån att göra?

*****

För alla som tycker om SC Army måste jag tipsa om en annan blogg, den enda bloggen jag följer. Vesslan, som den okrönte kungen kallar sig, har nästan exakt samma tema som mig i sin blogg, han hatar de mesta och attackera allt och alla. Det som skiljer honom från mängden är att han illustrerar allt, riktigt bra dessutom. Gör som jag, häng med in i Vesslans värld!

*****

Årets...-lista på väg, innan Juli är slut ska den vara publicerad, sanna mina ord. Kom gärna med förslag!

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Alexis

Ser fram emot den nya sidan;)

2009-07-14 @ 17:40:10
Postat av: Linda

ljushuvudena. Dags att ge igen för gammal ost :P

2009-07-20 @ 21:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0