Tack SJ, ni har gjort det igen.

Hej igen! Har vart uppe i Umeå och festat till det med några grabbar, goa dagar, men detta inlägg kommer främst handla om den jävulskt störande hemresan. Läs och fasa:

Började dagen med en 4,5 timmar lång bussresa mellan Umeå och Sundsvall, där vi skulle ta tåget ned till vår äckliga huvudstad Stockholm, för att sedan byta där till Mjölby(Huu). Givetvis blev vi stående med bussen pga av en idiot som hade kraschat och bildat en enorm bilkö, någonstans efter Ö-vik. Det stod ju skrivet i stjärnorna att vi inte skulle hinna tll Sundsvall innan vårt tåg skulle gå, hade bara en kvart till godo från början, och hororna på SJ, fy fan vad jag hatar det där  jävla slynbolaget, vägrade ju så klart att vänta 10 minuter på oss. Bussvärdinan tröstade oss, "jag hänger med in på tågkontoret och ser till så att allt löser sig", kanon tänkte vi och gick in och satte oss på stationen och väntade. När 15 minuter hade gått började vi undra vad den feta busshoran hade tagit vägen så vi gick ut och kollade efter och jajjemen, hon hade dratt iväg, det äckliga jävla pissludret. Vid det här laget var man ju så förbannad att man hade anledning till att döda någon, förbannade jävla slyna, Mjölby, helvete, fan! Så vi fick ringa till ett helblodsäckel på SJ och fråga vad fan dom håller på med och kräva att dom löser allt. Men självklart var det ju inte SJ:s fel, nej nej, dom äckliga asen har ju ingenting med det här att göra... SJ skyllde självklart på bussen och Länstraffiken, vem vafan i helvete, vi bokade ju den slyniga horbussen via SJ?! "Ta det med länstraffiken" var det enda det efteblivna SJ-ludret kunde stamma fram. Jag är jävligt glad att det inte var jag som fick äran att snacka med pajasen, jag hade då förmoligen åkt in fängelse för hot, kränkningar och alla andra möjliga trevligheter man kan åstakomma i telefon.

Nåväl, efter att ha tjatat med idioten i en halvtimme, fick vi tillslut åka med ett tåg som kom fram till Stockholm vid 23-tiden, och vi kände lyckligtvis en snubbe i huvudstan som vi kunde slagga hos några timmar. Det ska tilläggas att vi allihop var stenbakis under hela resan och en blandning av baksmälla och idioter på SJ är inget att föredra, det är sånt som ofta ligger bakom mord. Ja, jag vågar påstå att SJ i grunden ligger bakom en stor del av morden i Sverige. Tänker jag på SJ dyker en bild upp på Johan Palm, Darin, nattklubbsvakter och Mjölby upp i huvudet, med andra ord: man blir galen.

Resan var inte slut där, mitt i natten tvingades vi upp för att ta tåget hem kl 6 på morgonen, och den tröttheten som vi kände då går inte att beskriva med ord. Dessutom fick vi hoppa av i Mjölby, botten var nådd, vi var tvungna att vistas i Mjölby! Visserligen bara i 1 minut, men det räckte.

Hände en del mer störande grejer på resan, men det sparar jag till nästa gång. Är trött för i helvete.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0