Mardrömmen på ICA

Hade spelat bandy (vilken jävla horsport det är) med klassen på idrotten och åkte efter det till ICA för att handla mig en välförtjänt Cola, när jag möttes av en skräckingivande och fasansfull vy inne i affären. Vart jag än fäste blicken såg jag bara penisonärer, 70-plussare med en rörelseförmåga som skulle få en snigel att känna sig stolt. Jag flackade med blicken, benen darrade av skräck, vad är detta?! Pensionärer så långt ögat kunde nå, det såg ut ungefär så här:



Jag stapplade bort till kyldisken, hämtade min Cola och då möttes jag av nästa skräckscenario. Det fanns givetvis bara 2 kassor som var öppna, och till båda kassorna var det enorma köer med gamla gubbar och tanter, självklart med bonuskort och rabattkuponger upp till öronen. Var jag mördare i mitt förra liv, eller varför förtjänade jag att hamna i en sådan fruktansvärd situation? När jag köat i ca 10 minuter, efter att de 5-6 första, förvånansvärt snabba, gamlingarna handlat klart, fick jag återigen bevittna en senil kärring, med en obenfintlig tankeverksamhet, ett minne sämre än en utvecklingsstörd schimpans och som envisade med att använda rabattkuponger till i stort sett alla sina varor, för att sen kröna sin insats med att först fippla med sitt ICA-kort, och sedan sitt bankomatkort. Lyckades ta ett kort på den avskyvärda varelsen:



Frågan är om inte det här skrynkliga tinget slår sig in som nr 1 på min lista över kassakösmarodörer. I alla fall top 3, utan tvekan. Jag har sagt det innan, jag säger det igen: Förbjud 70-plussare från att vistas i vanliga affärer. Det här håller inte.

Kommentarer
Postat av: Lolpold

"Jag staplade bort till kylidisken" Gillar slanget :)

"Det fanns givetvis bara kassor som var öppna" vad mer skulle de finnas öppet menar du ?



Puss o kram

Not.

2009-02-19 @ 15:57:53
Postat av: Flaanders

va de provsmakardag eller?:P

2009-02-19 @ 17:10:31
Postat av: Anonym

Väl talat!

2009-02-19 @ 22:40:47
URL: http://guvnor.blogg.se/
Postat av: J

Spontana besök i matbutiker sker förslagsvis mellan 13-15. Efter att pensionärerna har gått hem igen (nöjda å glada efter dagens inköp av bröstkarameller o tulpaner) o innan alla mammor med Lindex-kläder snabbt ska kolla om kvällens middag o lillkillens mellanmål till scouterna.

2009-02-22 @ 02:38:40
URL: http://inkedj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0