Granaths genomäckliga lista

P.g.a att kamelen är bortrest över helgen, kommer bloggen ta lite semester. Falkenberg/Halmstad är destinationen, hinkvis med öl är givetvis inblandat, och dagarna tänker jag för i helvete inte använda till att skriva äckliga inlägg.

*****

Philip Granath, ni vet killen som har lite ont i foten, tycker så jättemycket synd om sig själv och tror att han kommer avlida, har tjatat på mig i månader om att få bli en del av SC Army. Han avgudar mig och min blogg (vilket iförsig inte alls är konstigt) och har bönat och bett på sina bara knän om att få skriva ett gästinlägg. För att slippa honom runt halsen lät jag killen skriva en liten lista på folk han hatar. Så läs och njut (försök att göra det i alla fall):

*****

Granath Granskar Productions proudly presents

 Den aktuella Äckeltrion

Ett gammalt talesätt säger ”Alla goda ting äro tre”. Detta är självklart som mycket annat förbannat skitsnack... En frisk person skulle aldrig välja tre glas med fina rusdrycker om det erbjöds fyra. Personligen skulle jag inte vilja hoppa omkring på tre kryckor, det räcker gott med två. Poängen är att alla äckliga ting äro tre. Speciellt i detta fallet!

Dagens lista utgörs av två hockeyspelare och en såkallad politiker...



Äcklig, äckligare, Mjölby


Längst till vänster ser vi Rödluvans son, Jörgen Jönsson. Istället för att hetsa stackars fridlysa vargar i skogen valde Jönsson att spela hockey. Många menar på att han är duktig, men sanningen är faktiskt en helt annan. Redan i omklädningsrummet inför vilken match som helst blir lilla Jörgen rädd och tänker på sin värdelösa barndom och kan sedan under matchen identifieras som en övermognad tomat i ansiktet. (Blä) Observera att han überskabbiga bror Kenny, är ännu jävla värre! Kanske dem var inneboende hos en viss Joseph Fritz, nått är ju fel?

I mitten har vi Mona ”tobleronedrottningen” Sahlin. Jag tycker hon påminner om en efterbliven dagisfröken som plockade fel svampar i skogen och sedan försökte röka/injecera dom fast misslyckades. När hennes parti skulle hitta en ersättare för Tjock-Göran (som hade nog med att doppa frugan) konstaterade man att ingen ville ha jobbet. Man letade och letade men ack, ingen framstående och duktig(?) sossejävel ville ha jobbet, trots makten och lönen. Mona insåg sin chans och som hon tog den. Partiet ville egentligen inte ha Mona men hade inget val. Mona valdes som enda altenativ. Det är ungefär som att du har 5 öl. 4 varma finöl och 1 kall fulöl. Du blir ju med andra ord tvingad till att ta fulölen... Kortfattat är hon en virrig & dum jävel som vill styra Sverige och direkt påverka 9 miljoner svenskar med sitt skitsnack. Jag säger med andra ord, Mona svälj ciggen och passa på att göra ”The Palm Town” ännu äckligare och flytta till Mjölby!

Längst till höger har vi det dumma jävla ljushuvet själv, jomenvisst det är ju Davidsson... Fröken Davidsson kunde inte spela i Onsdagens finalmatch eftersom han har en ”hemlig” skada? HAHA! Jag tror att han antingen har: svalt tungan, råkat färga håret svart alternativt fått pungkulan ur led (är det fysiskt möjligt?) eller helt enkelt är lite trött och anser sig själv för bra för att spela SM-final. Johan, även du kan göra kanske kan göra karriär i ”The Palm Town”. Staden föder ju trots allt en talang lite då och då :) Länge leve Palm och hans Palmjugend!

//Granath

*****

Säga vad man vill om den gode Granaten, men go smak har han i alla fall. Klockren lista om ni frågar mig, detta är samhället undersida, de äckligaste av de äckliga. Kan nog även tala för Granath och för större delen av alla mina andra läsare när jag hävdar att alla tre förstjänar ett nackskott i pannan.

*****

Från en sak till en annan, jag har haft en sjukt go vecka, knappt inga störningsmoment, lugnt och fridfullt i skolan och allt har bara varit frid och fröjd. Jag satt en lång stund och funderade, vad är det som har förgyllt min vecka egentligen? Först kunde jag inte sätta fingret på det, men efter ett tags bollande i mitt huvud uppenbarade det sig. Simon Hellström har ju varit bortrest! Poletten trillade ned, nu förstod jag varför veckan har varit så grymt underbar! Stanna gärna uppe i Norrland, ditt helblodsäckel, och hoppas Fjällturken får tag i dig!

*****

Har ni sett vilka biceps Sara Robertsson har skaffat sig? Helt groteska, henne skulle jag inte vilka möta i en mörk gränd!

Nehe, allt för idag. Äckligt lov.

/Kamelen















Kommentarer
Postat av: Granath

Varför i helvete är inte bilden med??? Johan Palm stil på dig nu Söderby! Mark my words!

2009-04-03 @ 17:40:26
Postat av: Hard as a rock !

sitta och klaga på spelare som har uppnått så sjukt jävla mycket mer än vad du och resten av svenska befolkningen någonsin kommer att göra är lite märkligt tycker jag. Klart att man kan hata en spelare men man kan faktist inte sitta och säga att han är´kass, om man snittar över 30 poäng i över 10 säsonger är man kass då ?

2009-04-07 @ 11:45:14
Postat av: Sara Robban

jag har fått stora biceps ffs!

2009-04-08 @ 23:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0