Som man bäddar får man ligga

Jimmy Bäckman, försvunnen i höstas under ett nattklubbsbesök, har nu tydligen hittats, de tror i alla fall att killen de hittade i sjön är Jimmy. Jag inspekterade bilden på Jimmy, funderade lite (en tiondels sekund ungefär) och ja, nog fanns det mordmotiv allt, inget snack om den saken. När jag sedan läste att han hade flickvän blev jag djupt förbryllad och förvånad, detta stämmer ju inte ihop med naturens lagar?

Kan nästan ta gift på att Jimmy har gått Estetprogrammet på gymnasiet, är smygbög och flerfaldig svensk mästare i balett. Mord är inget jag förespråkar, enligt mig är det en handling som bör leda till dödsstraff, men Jimmy borde ändå ha insett att "som man bäddar får man ligga". Jimmy bäddade förmodligen sin säng med rosa lakan med små hjärtan på, och han fick således ligga i sjön. Livet är hårt sa bonden, grymt sa grisen, inget sa Jimmy.

Fotnot: Detta inlägg är laddat med ironi. Kände av erfarenhet att jag var tvungen att skriva det, då vissa av mina läsare inte har lärt sig skillnad på ironi och allvar än.

*****

Vi lämnar Jimmy och går på lite värre problem. Har "deffat" i två dagar och är redan trött på skiten. Istället för att svettas och dricka proteindrinkar med polarna på Shape, så ska man nu äta nyttigt och gå LÅNGA JÄVLA PROMENADER. Ja, jag vet, jag har själv valt det, men ändå. Tråkigt är bara förnamnet, är så less på allt vandrande att jag bara vill äta upp någon. Dessutom gör det ont överallt, skavsår på hela fötterna, låren känns som om någon har hoppat på och benhinnorna värker något så djävulskt. Varför ska det vara en plåga att slimma kroppen?!

*****

Med en tår i ögat  får jag konstatera att Family Guy har tappat. Inte bara lite heller, säsong 3-6 förgyllde mitt liv, Peter Griffin var min bästa vän ett tag och varje avsnitt garanterade underhållning på hög nivå, men nu känns det som om alla idéer har tagit slut. Senaste 5 avsnitten har inte varit dåliga, men man har inte heller direkt vikt sig dubbel av skratt. Skärp till er, eller lägg ned serien.

/Kamelen


Kommentarer
Postat av: Anonym

han jimmy är ju rockare juuuh! :D noterade du inte kizztröjan ?

2009-04-22 @ 18:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0