"Lessen, gjorde bort mig lite där."

Hej allesammans! Nu är kamelen back in town, efter en blöt helg i Falkenberg/Halmstad, sliten är bara förnamnet. Nåväl, jag ska inte älta fyllehistorier för er här, dagens inlägg ska handla om något helt annat.

Efter att Herr Jidskog övertalat mig, dammade jag av gamla hederliga Battlefield 2 (ett krigs- och "catch the flag"-spel för er som är så jävla efterblivna att ni inte visste det innan), som jag nu en tid framöver kommer pressa sönder och samman. Förmodligen måste man väl ladda ner 719 olika patcher för att få lira på internet, så jag mjukstartade lite med en singelplayer-runda. En sak slog mig ganska rejält. Helt jävla sjukt vad osympatiska och själviska de datorstyrda soldaterna är. Man får vara jävligt vaken när man spelar, för helt plötsligt kan en lagkamrat komma med stridsvagnen och köra över en. Och efter att ha dödat en av sina egna, fäller sluthuvudet kommentaren "Lessen, jag gjorde bort mig lite där". För i helvete, du har ju inte tappat ett glas i golvet eller någon annan småförtéelse, du har ju för fan dödat en lagkamrat. "Gjorde bort mig lite där." Jovisst. Jävla tjockskalle, gå och dränk dig ditt genomäckliga lastbilsoffer.

Och är man svårt skadad och vädjar efter i läkarvård i radion, får man allt som oftast svaret "No way". Jävligt hyggligt, kompis. Vad är det för jävla laganda? Förresten, nämde jag att det är amerikanska soldater vi snackar om? Det säger ju det mesta, och man kan ju bara konstatera att Battlefield är ett verklighetsbaserat spel.

Godnatt alla vänner & Guntell!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0