Galen monsterfylla

Bloggen tog ett kort uppehåll då kamelen var uppe i Umeå och festade, men nu är jag back in action! Fredagen var en kanonkväll/natt, med utgång på X3M, en riktigt go nattklubb i centrala Umeå, men det är lördagskvällen detta inlägg ska handla om.

Ett helt studenthus var uppbokat för fest och 1800 pers hade via facebook och andra kontakter anmält sig och bland lokalborna snackades det om årets fest i Norrland. Det kvittade vilka man frågade - taxichaffisar, busschaffisar, butiksägare, bartendrar - alla kände till Axtorpsvägens kommande ståhej. Polisen stod även de i beredsskap, för det var knappt någon fråga om festen skulle tvingas brytas - utan när. Självklart var vi tvugna att dra på den festen.

Grymt taggade började vi förfesta vid 5 på eftermiddagen, men felet var nog att jag var lite väl taggad, vilket ledde till en alldeles för hög alkoholkonsumation, vilket i sin tur ledde till det oundvikliga - jag däckade som en gris. Fick sammanlagt i mig 6 liter öl (för er som bara har läst matte A så motsvarar det 18 st 33-centilitersöl) samt en kvarts flaska av det finska guldet Minttu, och man behöver ju inte vara ett geni för att förstå hur kvällen skulle sluta.

Jag minns att gick in i huset, snackade med lite folk och snodde några öl - sen är det svart. Vaknar upp sedan vid 2-tiden på natten i en soffa i huset, med två andra däckade fyllesvin bredvid mig. Av någon anledning hade jag tagit av mig jacka och skor (!) någonstans och de var ju självklart borta med vinden när jag försökte leta reda på dem. Men jag är ju inte den som är den, full och omdömeslös gick jag in i första bästa rum och snodde ett par skor och en tröja att värma mig med, och gick sedan hem. Det ska också tilläggas att skorna passade som handen i handsken och var förvånansvärt sköna, så de behöll jag! Låter kanske lite dräggigt, men i sådana svinstior med 1800 fulla och galna idioter är det djungels lag som gäller. Jag miste min favoritjacka, men fick ett par riktigt sköna skor.

Festen då? Jodå, mot alla odds så höll den i sig hela natten, polisen behövde (mig veterligen) aldrig ingripa, men när jag gick hem vid halv 3 såg stället ut som ett slagfält. Tusentals burkar och flaskor låg slängda överallt, hela huset var en enda stor soptipp och det låg däckade människor till höger och vänster i korridorerna. Att städa huset dagen efter får ses som ett svårare uppdrag än att skapa fred i Israel, hade jag fått det ansvaret hade jag hängt mig.

Nåväl, förutom lördagens karatefylla - och den extremt långdragna bilresan hem dagen efter - var det en go och händelserik helg, jag ska inte klaga!

*****

Hoppas ni har läst och tyckde om min krönika i skoltidningen Kliché. Jobbigt att inte få använda svordomar, det måste jag erkänna, men men, hoppas ni blev nöjda ändå. Får även passa på att tacka den sympatiskte Klichéredaktionen som publicerade en sån fin bild på mig tillsammans med krönikan. Påminde starkt om ett gubbsjukt äckel med en promillehalt långt över det sunda, känns härligt att skolan fick en sådan bra bild av mig.

*****

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0