Svennebanan - ett råuselt försök till musik

Senaste dagarna har det varit en jävla massa tjat om låten "Svennebanan" med Promoe, den tippas av flera att bli årets sommarplåga på radio så jag kände mig tvungen att lyssna på den. Givetvis fanns den på Jonas Brandholms Spotify-spellista, den killen har ju en mycket märklig musiksmak, och efter att ha lyssnat genom DYNGAN (använde stora bokstäver här för att verkligen understryka hur jävla värdelös den låten var) fick jag vatten på min kvarn gällande Jonas val av musik.

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, detta var det värsta jag har varit med om. Utan att på något sätt överdriva, vågar jag sticka ut foten och påstå att jag sjunger bättre i duschen, hes efter ett fotbollsderby och med halsfluss. Ska detta föreställa rap? Jag gillar visserligen inte rap överhuvudtaget, men detta är så vansinnigt uselt att det till och med skämmer ut hiphopen, en generellt tondöv musikstil. Att detta skulle kunna bli årets sommarplåga har jag väldigt svårt att tänka mig, inte ens den mest efterblivna albanen i Angered kan ju tycka om det här öronplågeriet.

Om detta förskräckligt dåliga försök till låt mot alla odds och på något jävla vänster slår igenom och blir en hit kommer jag att slå sönder många radioapparater i sommar.

Den miserabla låten hittar ni här. Klicka på egen risk, jag är inte ansvarig för sönderslagna datorskärmar eller ihållande öronskador.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Har aldrig sagt att jag gillar låten, den är ju inte råusel. Men efter att ha hört den typ 4 gånger (som jag har gjort) så tycker jag faktiskt att den är jävligt tjatig.



http://www.youtube.com/watch?v=Sj7UBgVVew8

2009-04-29 @ 20:28:58
Postat av: Gabbe

Sen att du skulle rapa bättre än Promoe har jag då svårt att tro då han är en av de enda svenskar som faktiskt lyckats ordentligt internationellt. Och det är en skööön låt med brabra text ;)

2009-04-29 @ 21:23:33
Postat av: Draken

tyvärr,tyvärr hatar jag den låten mer än regnint väder en sommardag, och dessvärre har jag en lillebror som spelar den låta 24/7, så låten tilltalar jue tydligen bara folk med ett iq under 85.

2009-05-24 @ 11:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0