Ludde till motangrepp!

Granaths äckliga lista med Jörgen Jönsson, Mona Sahlin och Johan Davidsson var tydligen kontroversiell och väckte verkligen starka känslor (och hat), framförallt fick den Ludde att gå i taket. Ludde läste hans inlägg, tänkte efter lite, blev vansinnig och beslutade sig sedan för att gå till motangrepp mot Granath och skriva ett gästinlägg, starkt laddat med dissar och motbevisningar. Visserligen hatar jag, framförallt allt, Johan Davidsson och Jörgen Jönsson, men ack så rätt han har den gode Ludvig i sina motargument. Nehe, dags att avsluta dösnacket, dra ur tummen ur arslet och publicera Luddes väl genomtänkta attack:

*****

Philip Granath skjuter sig själv i foten... tre gånger!

Ni som läste Philip Granaths inlägg märkte att han sa att alla äckliga ting är tre. Jag skulle vilja påstå att det han menar är att han hade tänkt att skjuta sig själv tre gånger i foten. Han börjar med att såga Jörgen Jönsson, Nämner klassikern om rödluvan och att han borde ha ägnat sin ungdom åt att jaga vargar istället för att spela hockey. Då ställer jag frågan: Hur fan ska man jaga vargar i Skåne? För alla vet väl att bröderna Jönsson är från Ängelholm och orten i fråga är inte direkt känd för att ha vargar i intilliggande skogsområden. Sen när du kommer till punkten med Jönssons talang, Då börjar du tjata om hans tomatröda ansikte, Vad fan har det med hans skicklighet som hockeyspelare att göra? Han är 36 år, 4 Sm-Guld som lagkapten, 2 Os-Guld och 13 säsonger i Färjestad. Sen att du avslutar med att nämna Josef Fritzl (antar att det var honom du menade) bevisar bara hur desperat du är i ditt försök att vara rolig.

Antingen är du sosse eller icke-sosse. Du verkar vara en icke-sosse som har fått det mesta om bakfoten. Din beskrivning av Mona Sahlin är kanske inte helt rättvis, men jag vet vad jag tycker om henne. Hon var det bästa som kunde hända oss icke-sossar, Inte ens de mest inbitna sossarna tycker om henne. Fast det är kanske det du är? Alliansen vinner valet hösten 2006, Mona Sahlin tar över Socialdemokraterna och kör partiet i botten. Det är en sån person som Mona som krävs för att verkligen styrka alla nackdelar med att rösta på sossarna. Du nämner även "tobleronedrottningen" och det bevisar ännu en gång hur glad du blev när hon använde våra skattepengar till att köpa godis, Eller?

Sen när du börjar hacka på Johan Davidsson känner jag att det var sista droppen. Kom igen när du är 33 och har lika mycket meriter som honom. Du är nämligen på god väg, Du har skrivit ett gästinlägg på din favoritblogg. Grattis! Söderbys hat till Mjölby i all ära, Men när någon tar efter det i ännu ett försök att vara rolig så känns det bara väldigt oäkta och patetiskt. Hoppas att du sköt dig i rätt fot, Har hört på omvägar att du har brutit den ena av dom. För jag har då aldrig sett dig. Tror att anledningen till detta är att jag tillbringar mesta delen av min skolgång i B-huset. Jag tror jag ska vara ganska glad över det, För när jag kollade upp dig i skolkatalogen blev jag både förvånad och fascinerad av att en person som ser ut som du klagar över att andra inte har det vackraste utseéndet.

Må frid, lycka och Ludvigskärlek råda och äga er, önskar jag er alla av hela mitt hjärta, själens och hårdrockssjälens boning och James Hetfield vare med er!

Aum, Om tat sat

Eder evigt tillgivne,
Ludvig Asp

*****

Ord och inga visor! Av med hatten för Herr Asp! Word, som Simon Larsson förmodligen hade uttryckt sig. Riktigt starkt och aggressivt motangrepp, i kamelanda, bara att buga och bocka!

Aum, Om tat sat (Keft, jag har ingen som helst jävla horaning om vad det betyder, men vafan.)

Er tillgivne mästare,
Erik Söderby

Kommentarer
Postat av: Gappe

WORD TO THA MUTHAFUCKAH! Finfint skrivet Ludde, my man. det var vackert

2009-04-06 @ 18:37:13
Postat av: Granath

Det är så skönt att jag inte är ensam om mina åsikter:

FB Grupper nedan. Alla vet ju Facebook är den enda sanningen! ;)



Group:Alla vi som HATAR Jörgen Jönsson

Size:103 members



Group:Jörgen Jönsson - Hellre Död än Röd!

Size:73 members



Group:Vi som vill pissa på Jörgen Jönsson

Size:21 members

2009-04-07 @ 03:24:12
Postat av: Gabbe

No offence, Granath, men jättedålig comeback där.

2009-04-07 @ 13:19:55
Postat av: Anonym

okej, men om jag gör en grupp med "vem vill pissa på Granath?" hade den fått tusentals members, inte ett 20 tal!

2009-04-07 @ 15:20:53
Postat av: Lewde

Facebook var tydligen det bästa du kunde komma med. Sen klyschan med "hellre död än röd" passar bättre som antikommunistisk propaganda än hat mot en viss hockeyspelare. För visst finns det fler människor på denna jord som är rödhåriga än just Jörgen och hans bror. Ännu ett angrepp mot personligt utseénde.

Mycket lågt...

2009-04-07 @ 16:05:56
Postat av: Larsson

Word!

Väntar ivrigt på ett nytt inlägg från grabben med litet "g"; granath. Snart dags för ytterligare en gästkrönika såsom Emmas; njöt av att läsa hennes berikade svordomsbruk.



2009-04-08 @ 14:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0