Granath kryper till korset

Det verkar som om striden mellan Philip Granath och Ludvig Asp är över, då den förstnämnde ser ut att ha gett upp. Fick en glad överraskning via mailen, där Granath vädjade om att få be om ursäkt på SC Army. Jag citerar:

*****

"Hejsan alla medmänniskor!

Som synes har jag gästskrivit på Seven Camels Army, närmare bestämt en lista på personer jag hatar, Jörgen Jönsson, Mona Sahlin och Johan Davidsson. En person som jag aldrig har sett innan, men som jag nu ser upp till, Ludvig Asp, skrev även han ett inlägg på kamelarmén, där han gick till motangrepp mot min lista. Man kan väl påstå att det utbröt ett litet verbalt krig mellan oss, ingen av oss ville ju ha fel osv.

Jag betedde mig larvigt, men efter att ha läst igenom Ludvigs synpunkter, samt dubbelkollat min lista och sovit på saken, är jag beredd att be Ludvig, blogginnehavaren Erik och alla hans läsare om ursäkt. Jag hade fel. Johan Davidsson och Jörgen Jönsson är faktiskt två av mina idoler, anledningen till smutskastnigen var att jag ville vara lite cool för stunden, och Mona Sahlin är sanning att säga det bästa som hänt svensk politik senaste 20 åren, speciellt för mig som inbiten socialdemokrat.

På grund av min skämmiga betéende vill jag som sagt be alla om ursäkt. Jag gjorde bort mig, men är man att stå för det, svälja stoltheten och faktiskt erkänna att jag hade fel.

Denna tid har varit lärorik för mig, och jag känner att jag har vuxit som människa, sett allting i ett annat perspektiv. Slutligen vill jag bara säga att det har varit en ära att få gästskriva på Seven Camels Army, det kan ha varit det största jag har gjort i mitt liv.

Glad Påsk önskar jag eder alla!

Med vänliga hälsningar
Philip Granath "

*****

Ja, vad ska man säga? Starkt av Granath att be om ursäkt och inse sitt fel. Det var ju aldrig något snack om saken, Ludde vann ju rätt överlägset, men som sagt, du rättade ju till ditt misstag och bad om ursäkt. Starkt!

/Kamelen

Kommentarer
Postat av: Observanten

Du Erik Söderby är gnällbältet förkroppsligat.

2009-04-09 @ 21:10:01
Postat av: EmelieLiljeberg - IDOL 2009

Heej!

Ville bara kika förbi och säga Glad Påsk, och hoppas du får en trevlig helg!



allt bra?



Kram

2009-04-09 @ 21:17:03
URL: http://lemondream.blogg.se/
Postat av: Granath

Urkundsförfalskning, är ett brott enligt 14 kap. 1 § brottsbalken (1962:700). För urkundsförfalskning döms den, som genom att skriva annan, verklig eller diktad, persons namn eller genom att falskeligen förskaffa sig annans underskrift eller på annat sätt, framställer falsk urkund eller också falskeligen ändrar eller fyller ut äkta urkund, allt under förutsättning att åtgärden innebär fara i bevishänseende. Förfalskningar som är så dåliga att ingen skulle luras av dem är således inte straffbara.



Straffet för urkundsförfalskning är fängelse i upp till 2 år.

2009-04-09 @ 22:02:02
Postat av: Foppa

Granath! Du gjorde ett inlägg, Ludde Asp gjorde ett motinlägg. Många menar att Ludde ägde skiten ur Granath (lägger dock inga synpunkter där)... din "ursäkt" kan betraktas så som storartad, men jag hoppas du är djupare än alla andra, och att allt är ironi. Annars vet jag inte vad jag ska säga:S

2009-04-09 @ 23:03:06
Postat av: koffe

du höll ju med granath om allt han skrev i sin gästkrönika. ska inte du skriva ett långt förlåtelsebrev du med ?



"Säga vad man vill om den gode Granaten, men go smak har han i alla fall. Klockren lista om ni frågar mig, detta är samhället undersida, de äckligaste av de äckliga. Kan nog även tala för Granath och för större delen av alla mina andra läsare när jag hävdar att alla tre förstjänar ett nackskott i pannan."

2009-04-10 @ 16:11:37
Postat av: Larsson

Ja, tydligen är det inte bara jag som känner ironins ljuva doft.

2009-04-13 @ 12:05:30
Postat av: laaa

Sannerligen inte, ironin är slående!

2009-04-13 @ 19:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0