Gäsp

Derby på TV, mellan Hammarby och Djurgården och i brist på annat att göra slängde jag mig i tv-soffan för att bevittna tillställningen. Efter att ha sett matchen kan jag konstatera detta:

* Allsvenskan är en pinsamt dålig och tråkig serie. Det visste jag iförsig innan, men man kan ju önska sig lite mer när det är derby. Nej, istället envisades lagen med att slå rekord i missade passningar, långbollar och dåliga mottagningar. Sömnigt var bara förnamnet, och vid 3-1 till Hammarby stängde jag av. Gäsp.

* Hammarby vann inte för att de var bra, utan för att de var minst dåliga. Djurgården var skrattretande usla och såg mer ut som ett ihopsatt korplag från Scania än ett professionellt fotbollslag.

* Sämst i DIF var (och är) helt utan tvekan målvakten Pa Dembo Tourray, mannen som har patent på att göra horribla tavlor. Lika pålitlig som en polsk svartjobbare är han ute och cyklar i varenda situation.

* Gräsmattan såg ut som en leråker, precis efter en folkracetävling.

* Jag slösade två timmar av mitt liv på ren dynga, två timmar jag inte kan få tillbaka. Jag ska aldrig mer se en allsvensk fotbollsmatch, följer hellre balett-SM för flickjuniorer.

*****

Plåster på såren, "Ballar av stål" börjar alldeles strax, det slår ju aldrig fel. Hej.

Kommentarer
Postat av: Granath

För en gång skulle håller jag med i varenda ord du just skrev!

2009-04-21 @ 01:50:20
Postat av: Råsberg

Hade allsvenskan varit bättre om DIF vunnit ?:p



Bra krönika i Kliché föresten!

2009-04-25 @ 17:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0