Kyla, senila gamlingar och andra otrevligheter!

Tjena alla trogna läsare! Ber om ursäkt för dålig uppdatering (har sagt det förr, jag vet), ska försöka bättra mig på den biten! Nåväl, här ska ni få en lista om grymt störande saker  - en del uppenbara, men även vardagshändelser som går vem som helst på nerverna. Läs och njut:
                                                                               ***********************

* Börjar med en solklar; för många hundra år sedan härjade vikingar här i norden, städer plundrades, skepp brändes och människor bortrövades. Det får vi idag lida för idag, Gud har nämligen straffat oss för våra förfäders verk med en 5-måndadersperiod med outhärdlig kyla, miljontals ton med snö, regn, slask och fan vet allt. Dessutom är det så mörkt och grått att man varje dyster novembereftermiddag bara vill plocka fram geväret, gå ut i skogen och få slut på lidandet. Perioden oktober-mars är ett rent helvete, som ingen människa (möjligtvis Darin eller Stefan Liv) borde få uthärda. Judarna i Auswitch hade ingen vidare tid, men hade dem fått uppleva en svensk höst/vinter, hade dom förmodligen satt sig på första bästa tåg tillbaka till Polen. Om detta fruktansvärda straff, att vi nästintill fryser ihjäl ena halvan av året, beror på vikingarnas skövlande eller att sverige trots allt är formad som en penis vet jag inte, men snälla äckliga gud i himlen, bryt förbannelsen!
 
                                                                               ***********************

                                                                              
* En annan sak som driver en till vansinne är RixFM. Producenten på den radiokanalen borde bli satt i ett arbetsläger, åtminstone borde någon nita den jäveln. För att välja ut 10 låtar och pressa dom nonstop, timme ut och timme in, 7 dagar i veckan i flera månader, anser jag borde vara straffbart. Som jag skrev i mitt första inlägg, så sommarjobbade jag 5 veckor på fabrik och fick bland annat höra låten "Mercy" av Duffy ca 3000 gånger. Jag blev bara mer och mer förbannad, tillslut kunde jag knappt behärska mig längre. Nu har dom äntligen slutat plåga oss med det oljudet, men istället har dom börjat pressa 10 nya låtar. Det har inte bara hänt en gång att man har kommit in på gymmet och till sin förskräckelse fått höra "I kissed a girl" med Kate Perry skräna ur radion. Nu får det vara nog!

                                                                               ***********************

* Kate Perry - I kissed a girl. Ni kanske ovan förstod vad jag tyckte om den låten. Om det finns nån låt jag hatar mer än Duffys "Mercy" så är det denna. Fy fan i helvete vad uttjatad!

                                                                               ***********************

* Förra året spelade en gnällspik utöver det vanliga i mitt fotbollslag, Frinnaryds IF. Personen i fråga, nämner inga namn, skämde ut sig rejält. Match efter match var det gnäll på domare och lagkamrater, tillslut var han ökänd i stort sett hela Aneby och Tranås kommun. Det var inte mycket bättre på träningarna. Förutom att han var fullkomligt ointresserad av att anstränga sig, skällde han allt som oftast ut den som missade, eller inte slog, ett pass till honom. Tydligen kände han sig som en "Gud" i laget och till slut tappade klubben tålamodet och sparkade ut honom.
Därför var det grymt chockerade att höra beskedet om att han var på väg tillbaka till klubben. Trodde först att det var ett dåligt skämt, men när jag sedan fick höra att han i stort sett var klar blev jag helt mållös. Varför göra om samma misstag igen!? Pinsamt Frinnaryd! PINSAMT!

                                                                              ***********************

* Åkte tåg från Halmstad till Nässjö. På andra sidan mittgången satt fyra fjortisar och plågade mig halva resan med deras jävla tjatade om hur mycket sprit dom hade druckit i helgen och hur många pojkar det hade strulat med. Fullkomligt outhärdligt var det och jag var inte långt ifrån att slita av armstödet och slå pissludrena gula och blå.
Mitt emot mig satt en man som hade Tics, han satt hela resan och gjorde grimaser åt mig. Så samtidigt som jag satt och kokade av ilska, fick jag bita mig själv för att inte brista ut i skratt. Jag måste ha sett väldigt rolig ut!

                                                                              ***********************
* Avslutar med en klassiker; efter 4 timmars sömn på natten, en jobbig skoldag och ett ganska tufft gympass var jag helt slut när jag svängde in på konsum för att köpa en Redbull. Konsum hade traditionsenligt bara en kassa öppen och framför mig i kön hade jag vad som är den trötte och irriterades skräck. En gammal tant i 80-årsåldern, en sån som i 10 fall av 10 har mängder av bonuskort och rabattkuponger och som dessutom är senil, trögtänkt och döv. Jag bad en stilla bön att denna skrynkliga varelse skulle vara ett unikt undantag. Mina förhoppningar släcktes dock när jag såg henne, efter mycket möda, öppnade plånboken. Hon köpte bara 10-12 varor, men jag kan sätta min högra pungkula i pant på att hon hade lyckats fixa fram en rabattkupong på varenda jävla vara. Expediten såg lika skräckslagen ut som jag, inte nog med att gamlingen hade hela arslet fullt med rabattkuponger, hon hörde även dåligt, var fumlig och långsam som en snigel. Jag tog inte tiden på eländet, men hon stog säkert och åmade sig i dryga 10 minuter innan det äntligen var min tur. Vid det laget var jag så förbannad att jag hade kunnat slå ihjäl gamlingen, tack och lov var jag så trött att jag inte orkade agera.

Klockan är mycket, nu får det räcka för idag! Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0