I-landsproblemen duggar tätt


Helvetes jävla amöba. Ikväll är jag förbannad, sur, irriterad och trött på allt. Anledningen är att jag idag har råkat för några hemska i-landsproblem. Läs, och lid med mig:

1. Kommer hem, efter en extremt jobbig och tröttsam skoldag, kokar en kopp kaffe och det första jag gör är att spilla ut halva koppen med det vulkanheta kaffet över mig. Det brändes så in i Mongoliet och jag bara ville slå ner någon. Lyckligtvis var jag ensam hemma, så ingen kom till skada(väggen ej inräknad).

2. Strax efter sätter jag på radion, och var jag irriterad innan så blev det inte mycket bättre när jag fick höra Duffys "Mercy" skräna ut ur radion. Vad har jag gjort för ont, för att förtjäna detta fruktansvärda öde?

3. Bytte till P3, en kanal som en gång i månaden faktiskt spelar en bra låt. Efter en halvsömnig låt med något hobbyband och några minuters ointressant tjat i studion mellan två inkompetenta idioter valde P3 att förstöra min dag ännu mer. När jag fick höra Håkan Hellströms extremt usla och falska röst ljuda ur radion kastade jag mig handlöst bort till off-knappen. Den mannen(?) har blivit känd för att han sjunger falskt, och att det finns folk som tycker om hans "musik" är ett stort, stort mysterium. För övrigt, det bästa med en radio är att man kan stänga av den. Tänk om man kunde göra på samma vis med vissa personer som har glappkäft, t ex Robert Kontkanen i min klass.

4. Även min tv-soffa-kväll förstördes när Djurgården som vanligt åkte på däng. Fy fan vad dåliga ni är.

5. Det är november...

6. ...alltså så är det svinkallt, mörkt, grått, dystert, bilrutor ska skrapas, man är orkelös, viljelös och så fruktansvärt deprimerad, omotiverad och trött!

7. I skrivande stund är klockan 23.18, vi har prov tidigt imorn och jag har inte börjat plugga än.

Nej, färdiggnällt för ikväll. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Jocke

verkar som att allt går emot dig^^

känner att du glömde någon som borde funka att stänga av ;)

2008-11-21 @ 23:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0