Tarantino - wanted dead or alive!

Hej alla glada! Skriver detta inlägg för att avråda er att göra samma ödesdigra misstag som jag gjorde häromdan. Vi vrider tillbaka tiden ett par dagar, det var onsdagskväll och jag satt och bläddrade i TV-tablån efter något kul att titta på. Fick syn på en film som såg riktigt spännande ut. En ny film av de blodiga filmernas mästare, Quentin Tarantino, ni vet han som spottade ut Pulp Fiction och bärsärkarfilmerna Kill Bill vol 1 & 2, skulle precis dra igång på dumburken. Death Proof hette rullen och den skulle tydligen handla om en galning som körde ihjäl unga kvinnor, dessutom utlovades våld i massor och mängder med vilda biljakter.

Kanon tänkte jag och slängde mig handlöst i tv-soffan, men ack så besviken(och rosenrasande) jag blev. Filmen började långsamt(väldigt snällt sagt) och jag satt och väntade, väntade och väntade på att det skulle hända något. Efter 50 minuter, när man hade fått uthärda 3 brudars jävla jidder om vilka killar som var hetast och vilka kläder som var snyggast, tände äntligen filmen till. Galningen som jag nämde innan körde ihjäl 5 tjejer med sin värstingbil och nu jävlar skulle det bli åka av. Trodde jag. Istället för fortsatt action fick vi i dryga halvtimmen följa mördaren leta upp ett gäng nya tjejer han skulle ha ihjäl. Till slut hittade han några stycken och den så pinsamt usla "actionthrillern" slutade med en biljakt där, givetvis, tjejerna överlevde och allt slutade lyckligt. Som pricken över i åkte mördaren på däng av småflickorna. Amerikansk smörja när det är som värst. Jag hade alltså förstört en hel kväll för att kolla på en äckligt dålig och händelsefattig b-film.

Bortsett från den löjligt deprimerande och gråa tragedin "Du levande" som vi tvingades se på skolbion, var det här den sämsta filmen jag nånsin sett. Att den okrönte actionkungen Quentin Tarantino lyckades med bedriften att göra en så råusel film förvånar mig starkt. Var han full när han regisserade? Hur som helst så stal du 2 timmar av mitt liv din jävel, fan ta dig!

Så gode Tarantino, lika mycket som jag gillade dig efter dina filmer innan, lika mycket hatar jag dig nu. Ditt as.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0