"Årets mes"

Året är inte slut ännu, men jag ska redan nu utse "Årets mes". En kompis och fotbollsspelare i Bälaryds IK har snackat länge om att komma och träna med mig i Frinnaryds IF. Han har förpassats till b-laget och är allmänt missnöjd med sin situation i Bälaryd och är jättesugen på att byta till lokalkonkurenten. Felet är att han har Sveriges längsta tumme, som sitter som fastgjutet i arslet och inte har någon egen vilja. Jag snackar självklart om Martin "kylskåpet" Hillberg!
2 timmar före träningsstart var han, återigen, sugen på att komma och träna med vårt lag, men efter att hans käre far sagt "Lilla Martin, du får inte byta lag, då blir de arga på dig i Bälaryd" så fick Martin läppdarr, lydde sin far och stannade hemma. Som så många andra gånger vågade inte killen ta egna beslut och det är skrämmande hur viljelös och feg han är. En värdig vinnare av utmärkelsen "Årets mes". Du är inte 13 år längre Martin!

/Kameljuryn

Kommentarer
Postat av: Larsson

Jävlar vad jag skrattade till där. Dagens lol går väl till dig, KejsarN.

2008-11-24 @ 21:20:52
Postat av: Anonym

palla slicka röv.. lätt att kranka ner på andra när man inte e bättre själv

2008-11-25 @ 22:06:48
Postat av: V.

Det finns satir och det finns genuint elakt.



Det finns roliga elakheter och det finns jävligt idiotiska.



Det finns gränser, och dem borde du ha hjärna nog att förstå.



0 Kul. Mycket korkat...

2008-11-26 @ 14:49:33
Postat av: Bruno

Jag borde nog inte, men jag bara känner att jag måste skriva något här. Personer som inte har tillräcklig läsförståelse eller har problem att uppfatta ironiska undertoner i en text skriven på en blogg borde kanske intrika sig på lite simplare läsning. Det finns faktiskt en avdelning för sådana som er på biblioteket. Barnavdelningen kallas den. Den har massa roliga böcker för sådana som t.ex dig "V". De är helt fria från ironi och andra hemskheter som skulle kunna förstöra läsglädjen.



Kan bara passa på att nämna att vi faktiskt har åsikts och yttrandefrihet i Sverige. Det innebär att man får uttycka sig fritt i bland annat tal och skrift. Visst skulle det vara tråkigt om samhällets moraltanter skulle hindra oss från att skriva en text bara för att någon kan bli ledsen? Då skulle jag ju inte ha något att göra på dagarna.

2008-11-27 @ 00:36:32
URL: http://vet.hut.nu/?id=

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0