Helgen

Hejsan alla ovärdiga icke-blivande militärer! Jag och Singleton var uppe i Kungsängen på infohelg till militärpolis för att träffa vår kommande familj från augusti och framåt samt få en inblick hur lumparlivet ser ut. Riktigt goa grabbar må jag säga, åtminstone sammanhållningen i logement 7 var kanonbra och jag längtar redan till att få rycka in. Kommer dock bli ett satans helvete amöba ibland, för att skura toaletterna kl 05.45 var ju ingen höjdare och fyspassen håller en närmast omänsklig nivå.

Fick även bekanta oss med Kapten Lundin, en herre jag absolut inte skulle vilja möta i en mörk gränd. Han var inte på något sett elak eller dum, men har i mitt liv aldrig träffat på en tuffare slavdrivare. Efter ett utomjordiskt jobbigt fyspass fick jag höra av en vice-korpral att det var en lightversion av ett maxtest. Jag vågar inte ens tänka på hur det kommer se ut vid ett vanligt maxtest.

*****

Tåg inom Sverige är omöjligt att åka utan att träffa på idioter, vilka jävla stollar det finns överallt. Hade inte konduktören på vårt tåg haft en otrolig behärskningsförmåga hade han nog misshandlat den sjukligt tröga och efterblivna tanten några rader framför oss. 25 minuter tog det för stackarn att få kärringjäveln att fatta att hon satt på fel plats, att konduktören inte fick ett vansinnigt sammanbrott är imponerande.

Vår vagn var fylld av märkliga och äckliga människor, även snett framför satt ett objekt som får en att tappa tron på mänskligheten. Denna retard var en emo/hippie-tjej som satt och lyssnade på musik i sina öronsnäckor, med en volym som nästan fick glasrutorna att spricka. Det skrönade i hela vagnen, och då kan man ju inse hur det lät för henne som hade snäckorna intryckta i örona. Vår teori var att hon antingen var nästintill döv eller helt jävla dum i huvudet, med en IQ lägre än hennes midjemått och att hennes mamma tappade henne i golvet när hon föddes. Vi beslutades oss för den senare teorin.

När vi väntade i Mjölby (bara det får en vilja kasta upp Bic Mac-menyn på någon) på tåget till Tranås stötte jag på nästa äckel. Två ingrodda Mjölbybor i 50-årsåldern släpade sig in i väntsalen och lät som ett par förkylda grodor. "Ääntligen hemma" kväkte äcklena, och jag ville bara slå dem i huvudet.

*****

Släpade upp mig idag, trotsade regnovädret och drog bort till Bredstorp vid 8, för att snällt delta i treornas friluftsdag. Allt var självklart i onödan, när jag kom dit fick jag beskedet att det var inställt, och jag hade kastat bort min efterlängtade sovmorgon. Helvete.

Kommentarer
Postat av: Lagerkvist

Är du en nyfödd dvärg? (med anspelning på Pär Lagerkvists bok "Dvärgen")



"När vi väntade i Mjölby (bara det får en vilja kasta upp Bic Mac-menyn på någon) på tåget till Tranås stötte jag på nästa äckel. Två ingrodda Mjölbybor i 50-årsåldern släpade sig in i väntsalen och lät som ett par förkylda grodor. "Ääntligen hemma" kväkte äcklena, och jag ville bara slå dem i huvudet."



Som taget ur "Dvärgen"..



Ett citat från boken som har vissa likheter med ditt:

”Med äckel och vedervilja stod jag och tänkte över vad människorna är för ena motbjudande väsen.”



Eventuellt också:

”Och alla andra lade för sig väldiga portioner av det mörkröda köttet, som fast det dröp av blod betraktades som en läckerhet. Det var otäckt att se dem börja tugga likadant igen och saften drypa om munnen och i skäggen, det var som om man bevittnade någonting skamlöst…”



Vad säger du? Är du en nyfödd "dvärg" månntro?

2009-05-18 @ 17:22:52
Postat av: Livdragon

haha så det var ni som anmälde er "frivilligt" till att städa toaletterna, sjv fick man tunga vård...

riktigt sköna vicekorpraler vi hade, hoppas vi syns i augusti:)

väl mött!

2009-05-19 @ 23:53:43
Postat av: Lassemaja

Bra att du rycker in, kanske kan bli lite man av dig... Pajas...

2009-05-22 @ 22:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0