Omänsklig beslutsångest

Åh nej, sök skydd, jordens undergång är nära! När jag surfade in på Aftonbladet fick jag en ordentlig chock, det kändes som en knytnäve i ansiktet och en närmast utomjordisk beslutsångest svällade upp inom mig. Som fotbollsälskare vill jag ju absolut se finalernas final, den gigantiska Champions League, men efter att ha läst denna artikel ville jag bara slita mitt hår.

Nästa års Champions League-final krockar med "Eurovision song contest", Schlagerfinalen i Europa. Hur ska en mänsklig varelse kunna välja mellan dessa två gudomligheter? Vilken sida ska jag stå på? En fantastisk fotbollsmatch eller en kväll med ljuvlig, fin och alldeles underbar musik? Har mitt liv råd att missa Serbiens förmodligen övernaturligt fantastiska bidrag, eller en njutbar stund med norsk folkdans?

Ge mig en pistol, jag kan inte på långa vägar bestämma huruvida jag skall gå till väga. Måste få ett slut på denna enorma ångest.

Jag är helt allvarlig, och min pappa är Dalai Lama, jag hoppar 3 meter i höjd och imorgon ska jag provspela för Rolling Stones.

*****

En läsare med signaturen "Lagerkvist" läste mitt inlägg "Helgen" som handlade om infohelgen i Kungsängen och hade en väldigt intressant tanke. Han eller hon trodde att jag hade snott en del av texten från boken "Dvärgen" av Pär Lagerkvist, vilket jag tycker är väldigt märklig. Visst, jag har hört talas om Pär Lagerkvist innan, men jag visste inte att han var författare. I vilket fall som helst, roligt med läsare som går in och har lite egna funderingar och tankar, sådant uppskattar kamelen!

*****

Till Simon Larsson, nej. "...en somalier med matvittrings löpsteg" innehåller ingen särskrivning. Matvittringen och löpsteget är två skilda ord, jag är oerhört förnärmad. Läs: En somaliers (med matvittring) löpsteg. Usch.

*****

Derby mellan Djurgården och AIK i den snuskigt spännande Allsvenskan, i brist på annat får jag väl slänga mig i soffan och se Järnkaminerna piska upp de avskyvärda råttorna från Solna. Adjöken.

Kommentarer
Postat av: Larsson

men det var ju allt för skönt då.

2009-05-31 @ 14:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0