Sveriges tråkigaste man



Ser ni mannen till vänster? Det är en väldigt speciell man, han är nämligen den tråkigaste och äckligaste mannen i Sverige. Lennart Hellspong heter det äckliga äcklet, och han förtjänar att bli dränkt i brunsås och skickas till Somalia. Vår svenskalärare tvingade oss att se en film om retorik, där en insnöad professor i ämnet, som förmodligen varit inlåst på sitt kontor senaste 40 åren, satt och svamlade om retorikens uppkomst, historia och genombrott osv. Ni hör själva kanske hur upphetsande det låter? Och det var inte nog där, den inavlade geten ville utnyttja sina 15 minuter i TV-rutan med att gång på gång försöka vara rolig och dra helt sinnes torra skämt om RETORIK. Jag upprepar. Skämt om RETORIK! Hur kan man skämta om ett sådant gråmulet ämne? Att det bara var den gamla bocken som fattade sina skämt gjorde ju inte saken bättre.

"Hehe, redan på 500-talet kunde Aristotoles komma hem till sin fru..." (Jag kommer inte ihåg mer av skämten, lyssnade bara med en fjärdedel av mitt ena ledsna öra). Grejen var ändå att man måste ha läst 119 böcker om retorik för att fatta vad gubbjäveln svamlade om. Möjligtvis att Rickard Bremer fattade litegrann, han är väl uppe i 70-80 böcker nu.

Nästan (nästan) så att man tyckte synd om kvinnan till höger i bild. Även hon satt som ett frågetecken och ville inget hellre än att bli av med gubben med det ollonliknade huvudet. Avslutningsvis vill jag redovisa min personliga åsikt. Professorer borde få utegångsförbud, de ska helt enkelt stanna på sina kontor tills de dör. Ingen vill ha med er och göra, ingen vill höra på era kilometerslånga redogörelser om svartmyrans historia, runskriftens utveckling eller alla era 574 olika teorier om svarta hål. Fattar ni det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0