Gordan ansluter till den onda sidan

Fick idag höra en nyhet som gjorde mig ledsen i mitt öga. Min vän Gordan funderar på att lämna Shape Up och gå över till den onda sidan, han vill börja träna på Nautilus. Nautilus! Vad händer härnest? Ska du börja gå på symöten, spela schack eller gå med i en fågelskådningskurs? Du är medveten om att medan du sitter med de andra halta, skruttiga pensionärerna på Nautilus och snackar väder och Bingolotto, sitter vi på Shape och blandar proteindrinkar? Finns tre anledningar till att börja på Nautilus:

* Du är över 40 år.
* Du behöver rehabilitera en skada.
* Du är oerhört klen och har ett sargat självförtroende.

Passar du in i någon av dessa kategorier Gordan? Nej, du är en grov och stark kroat. Tänk om, ångra dig och inse att yllestickade tanter och gubbar som sitter nakna i bastun inte är din melodi. Smäller ju annars (men det visste du väl?).

På tal om Gordan (han är ju min sol), så blev jag helt chockad när jag drog ned rullgardinen imorse. Jag har ingen rullgardin, men det lät bra. Jaja, i vilket fall som helst, när jag tittade ut så sken solen. Hade nästan glömt hur den såg ut, i detta land är ju solen mer sällsynt än en överviktig somalier. Har våren äntligen nått landet Lagom? SC Army vågar i alla fall inte ropa hej än, skulle inte bli det minsta förvånad ifall vi imorgon har snö upp till knäna. Jävla land.

En annan sak som går mig på nerverna är att jag p.g.a mitt kreatinintag måste springa på toaletten en gång i kvarten för att tömma blåsan. Vad innehåller skiten egentligen? Brister ju snart, vansinnigt störande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0