Tålamodet slut med Spotify

Börjar bli jävligt trött på Spotify nu, deras reklam gör mig vansinnig. En sak om de hade tipsat om bra artister, men att tvingas stå ut med trudeluter från Kevin Borg, Darin, Mando Diao och fan vet allt, är ju för i helvete en plåga. Efter att ha fått uthärda reklam för ca 149 värdelösa artister och band blir man ju så förbannad att man bara vill söka upp Spotifys tjockskalliga grundare och möblera om nyllet på avskummet. Och NEJ, jag tänker för i helvete inte betala för skiten, så jag slipper reklamen. Musik är, och ska vara, gratis, tänker aldrig i livet betala en krona för att lyssna på musik.

På tal om inget, var på konsum innan, och jag kan svära på att kärringjäveln i kassan hade kronisk mens. Tjurigaste ragatan jag sett på väldigt länge. Jag hälsade artigt (som alltid), och tillbaka fick jag en sur blick. Vad är det för jävla stil? Gå och dränk dig, ditt as. Slapp ju skrynkeltanter i kön i alla fall, inget ont som inte har något gott med sig.

Förlåt, tar tillbaka det sista. Finns verkligen inget gott att säga om Mjölby.

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Jonas

"Jag menar, jag är inte Guds bästa barn. Jag har nog laddat ner både en och två filmer på Pirate Bay. Men jag försöker inte intala mig själv att det är något BRA jag håller på med då. Eller att det är RÄTT. Jag inser ju att det är fel. Men ni... Vad är det för jävla fel på er egentligen? Menar ni på allvar att det här med fildelning borde vara någon typ av RÄTTIGHET?

HA HA HA.

Så skrattar jag åt er.

HA HA HA.

Ni måste vara dumma i huvudet, ni som inte förstår att om en musiker jobbar i ett år med en skiva, så vill han gärna ha betalt för den. Eller ni kanske jobbar gratis? Det kanske är så det ligger till. Alla som står bakom Pirate Bay, ni kanske är sköna gratisjobbare? Ni bryr er inte om lön, ni. Får ni bara en klapp på axeln så jobbar ni gärna nio till fem?

HA HA HA.

Nu skrattar jag åt er igen."



citerar Alex Schulman som för övrigt har helt rätt. klart musik ska kosta pengar, om jag hade varit med i låt oss säga Iron maiden så hade ju inte jag velat spela gratis.



godnatt



2009-03-02 @ 22:43:09
Postat av: Söderby

jonas, du tror inte att jag följer schulmans blogg?

2009-03-02 @ 22:45:50
URL: http://sevencamelsarmy.blogg.se/
Postat av: observer

Vadan ditt förakt mot Mjölby?

2009-03-03 @ 19:39:22
Postat av: Lassemaja

Jag kan lätt förstå ditt hat mot gammelkärringarna på Konsum! Varje gång jag varit där har dem ilsket blängt på mig. Bägaren rann dock över när jag en dag köpte ett 6-pack profil, jag trodde seriöst kärringen skulle hoppat över kassan och ätit upp mig!

2009-03-05 @ 02:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0