Äckligt ointressant sportsändning

Denna helg hade det tydligen inte hänt så mycket inom sportvärlden. På grund av den jävla tidsomställningen (känns lika onödig som russin i bullen), så missade jag Sporten på tv4, och fick istället nöja mig med SVT:s äckliga motsvarighet 20:30.

De inledde med skitskytte, ja tänkte vad i helvete, varför tvinga oss se på denna helt ointressanta sport? När jag sedan fick se nästa inslag fick jag vara lust att hoppa upp från tv-soffan, slänga tv:n i väggen och springa ut och våldta fyra pensionärer. Inslag nummer 2 var om curling. CURLING! Jag kokade nästan av ilska, skidskytte kan jag ta, det är ju åtminstone en sport där man får köra skiten ur sig, men curling?! Det borde klassas i samma kategorie som schack, det är ju för i helvete ingen sport! En av kärringarna i ett av lagen var sjukligt fet och hade gigantiska bildäck som hon gick och stoltserade med, det tycker jag säger allt, vem som helst kan spela curling. Smällfet som utvecklingsstörd, som enarmad och inavlad.

Efter 7 sorger och 8 bedrövelser var det äntligen slut på misären och äcklena på SVT visade 10-15 minuter fotboll. Den snuskiga sportsändningen var dock inte till ända, efter fotbollen hörde jag den illaluktande programledaren säga:

"Strax kommer vi till slutspelet i handboll och innebandy".

Handboll och innebandy, hur många bryr sig? Intressebasen överbelastad? Helvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0