Lite om kamelen

Någon som vill veta lite info om mig? Trodde väl det. Har äckligt tråkigt, så skriver väl ner lite (ointressant) skit.

Bästa film:

Slumdog Millionarie och The Shining i all ära, men den absolut bästa filmen jag någonsin sett, alla kategorier, är Forrest Gump. Den filmen har tamigfan allt, humor, spänning och drama har blandats ihop med historiska händelser, krig och ett antal sorgliga moment. Den dag det görs en bättre film än Forrest Gump ska jag bli nunna.

Sämsta film:

Du levande. För de som har sett den behövs knappt en kommentar, en mer deprimerande, tråkig och grå film får du leta med ljus och lykta efter. Filmens syfte verkar helt klart vara att väcka självmordstankar i folk och budskapet verkar vara att allt i livet är sorg, missär, mörker och en obefintlig framtid. Jag blev dyster när jag såg filmen, och jag ångrar än idag att jag såg klart den.

Bästa låt:

Varierar från vecka till vecka, och för er som känner mig (och har skådat min Spotifylista) så vet ni att min musiksmak är lite...blandad. Allt från ACDC och Black Sabbath till Beyoncé och Magnus Uggla går ner och jag har egentligen inget favoritband. Men just nu är den solklara vinnaren "Nothing else matters" med Metallica. Så vacker, så stilfull, så.. fruktansvärt jävla bra. Att det är ett musikaliskt mästervärk är bara förnamnet och det finns ett och annat Metallica-fan som har fällt en tår under deras konserter när dess ljuvliga toner ljuder.

Sämsta låt:

Känns lite tjatigt att säga "Mercy" med Duffy hela tiden och den låten har jag ju trots allt (tack och lov) inte hört på år och dag, så det känns som det är dags att släppa fram någon annan öronplåga. Då jag av säkerhetsskäl inte har lyssnat på RixFM på sistone så får en lite äldre, men ack så äckligt uttjatad låt. "I Kissed a girl" med Kate Perry må inte nå upp till Mercys hemska nivå, men är fortfarande så snuskigt dålig att man bara vill så ner någon. Kate Perry borde skjutas, styckas och säljas i lösvikt på ICA.

Bästa minne:

Hämtat från 2002 när vårt pojklag i Aneby grävde guld i Danmark, närmare bestämt Vildbjerg. Vildbjerg Cup är Europas tredje största fotbollsturnering och det var givetvis riktigt stort att bara får åka dit. När vi sedan gick och vann hela B-turneringen, efter att ha slagit ut danska och tyska storlag, var euforin total. Min största framgång inom fotbollen kom alltså när jag var 12 år, vilket säger en del om min "karriär". Att fotbollsskorna numera ligger på hyllan känns inte mer än rätt.

Sämsta minne:

Har redan skrivit ett långt, vansinnigt inlägg om när jag misslyckades med min första uppkörning, så behöver väl inte orda mer om det. Men så arg som jag var den dagen har jag aldrig någonsin varit, mitt raseri nådde en sådan galen nivå att jag fick en minneslucka.

***

Äsch, det var inte kul att skriva om saker jag inte stör mig på, lägger ned skiten nu. Hej.

Kommentarer
Postat av: person som äger sönder SCArmy 4-ever!!

Du klagade i förra inlägget på hur folk stavar och skriver, hur fa-an stavar du mästerverk? haha

2009-07-26 @ 16:37:28
Postat av: Söderby

Tar på mig den, förtjänar nästan en smäll på käften.

2009-07-26 @ 19:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0